دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت:صیانت از انقلاب اسلامی در گرو تبیین دستاوردهای این انقلاب است و روحانیت نقش محوری در تبیین این دستاوردها دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، در هشتمین گردهمایی مدیران، معاونین و رؤسای تبلیغات اسلامی استان مازندران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و با دعوت از همه اقشار مردم برای حضور باشکوه و پرشور در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت‌های بسیاری از جوانان ایران اسلامی است و هنوز هم رزمندگان و دلاور مردان این مرزوبوم در مقابل دشمنان قسم‌خورده به این نظام مقدس جان خود را برای امنیت و آسایش کشور فدا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به خاطره حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان در دیدار با حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی و نحوه زندگی ساده این عالم بزرگ تصریح کرد: انسان باید از همه امکانات و ظرفیت‌های مادی و معنوی خود برای رسیدن به تکامل و تعالی استفاده کند تا بتواند رضایت خالق را برای خود فراهم کنند.

وی افزود: این عالم بزرگ، همه وجود خود را برای اسلام و مسلمانان گذاشت و این‌گونه زندگی کرد که با یک فتوای ایشان این‌همه مجاهدان عراقی اعم از سنی و شیعه برای جنگ و مبارزه با گروهای تکفیری و تروریستی داعش خود را آماده کردند.

حجت‌الاسلام شکریان به رزق و روزی حلال و اهمیت و جایگاه آن در اسلام و جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: عمل ما و همه مسئولان کشور باید طوری باشد که باعث عزت و افتخار جامعه اسلامی باشیم و برخورد مناسب و تکریم افراد در معاشرت ما باید سبب الگو گیری و تأثیرگذاری در افراد باشد.

وی برنامه‌ریزی را یکی از مهم‌ترین ابزار برای رسیدن به هدف متعالی دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین ارکان مدیریتی است و باید حتی در زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی کنیم و نقش برنامه‌ریزی در مدیریت بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با دعوت از همه اقشار مردم و مسئولان در راهپیمایی و جشن سی و نهمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن تأکید کرد: حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی در گرو تبیین دستاوردهای این انقلاب است و نقش علماء و روحانیان در تبیین و حفظ و نگهداری آن بی‌بدیل است و دهه فجر هم بهترین فرصت برای این اقدام است.

وی، انقلاب اسلامی را امروز مهم‌ترین چالش جدی دنیای غرب و استکبار دانست و بیان کرد: این انقلاب عظیم مهم‌ترین چالش جدی دنیای غرب و مستکبران عالم است و علت این‌همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها هم به خاطر همین موضوع است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: رمز و دلیل پیروزی انقلاب و عامل سقوط رژیم شاهنشاهی اراده الهی، ایمان مردم و گرایش مردم برای عمل به اسلام بود که در دهه‌های اخیر نیز در عرصه‌های مختلف تجلی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در چهل سال اخیر همواره ثابت کردند که تحت هیچ شرایطی پشت انقلاب و رهبری را خالی نمی‌کنند و همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب حاضر هستند، گفت: این مردم هوشیار و انقلابی در دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن همواره پیشگام بوده‌اند.

حجت‌الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نفوذ استکبار در انقلاب‌های جهان اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب، استکبار همه توان خود را برای نفوذ به ارکان‌های مختلف مدیریتی این کشور بکار برد، اما ولایت‌فقیه دژ نفوذناپذیر در مقابل استکبار جهانی است و امروز همه خشم آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه در مقابل رهبری انقلاب برای همین نفوذناپذیری این جایگاه مستحکم و پولادین است.

وی به فتنه‌های سال‌های اخیر به‌خصوص در ماه‌های گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: نوک هجمه‌ها و عداوت‌های فتنه اخیر جایگاه ولایت‌فقیه و روحانیون بود اما علماء و روحانیون همیشه در مقابل جریان‌های فتنه‌انگیز و فتنه‌گر ایستاده‌اند و همیشه در همه صحنه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت انقلابی برای اعتلای اسلام عزیز و انقلاب اسلامی همچنان مجاهدت خواهند کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن را مهم‌ترین شاخص برای مسئولان دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار این انقلاب بودند و مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند من یک انقلابی‌ام  و هویت اصلی انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و مستکبرین است و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی هم باید در اولویت همه برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

سعید قربانی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و با گرامیداشت سی نهمین سالگرد فجر انقلاب اسلامی گفت: ارزیابی فعالیت‌های قرآنی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی و مهارت‌های زندگی قرآنی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های ما تا پایان سال جاری است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha