سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری

حوزه/ مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری با هدف آموزش معارف دینی و تربیت نیروی انسانیِ کارشناس و با مهارت، در سال ۹۰_۸۹ با ۲۵ طلبه شروع بکار کرد و در حال حاضر ۱۶۵ طلبه دارد

خانم زهرا سادات پیشنمازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، در خصوص آغاز بکار و چگونگی شروع فعالیت مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) ساری گفت: این مدرسه با هدف آموزش معارف دینی و تربیت نیروی انسانیِ کارشناس و با مهارت، در سال 90_89 با 25 طلبه شروع بکار کرد و در حال حاضر 165 طلبه دارد. همچنین اولین فارغ التحصیل خود را امسال به جامعه ی اسلامی معرفی نموده  است.

وی ادامه داد:  یک سوم طلاب این مدرسه علمیه دارای تحصیلات دانشگاهی دارند که علیرغم این تحصیلات، احساس نیاز به آموزش دینی داشته و به همین دلیل پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مجددا در حوزه های علمیه ثبت نام  کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) ساری در خصوص مهم ترین و شاخص ترین اقدامات و تاثیرات طلاب و مدرسه علمیه حضرت نرجس سلام الله علیها در شهر ساری گفت: طلبه های ما در یک کلاس فوق العاده(کارگاهی)، دوره های مهارت افزایی  پاسخ به شبهات دینی گذرانده و مخاطب شهروند خودرا در محلات، پایگاه های بسیج، مدارس، دانشگاه ها و ... پوشش می دهند.

وی افزود: از سال 90_89 که مدرسه فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد به موازات آموزش، مسئله مهارت آموزی را جدی تلقی کرده و طلاب را برای امر تبلیغ پرورش داده است، لذا در حال حاضر 30 نفر واجد شرایط تبلیغ در اردوی جهادی راهیان نور، خوابگاه دانشجویان، مساجد، پایگاه های بسیج و تبلیغ خانگی شرکت دارند.

پیشنمازی خاطرنشان کرد: این مدرسه اهتمام ویژه به اصلاح سبک زندگی (استحکام خانواده) و تعلیم و تربیت فرزندان دارد، لذا مهد کودک و پیش دبستانی را از سال 93 با مجوز خانه قرآن و طرح امین به ظرفیت 60کودک فعال کرده است.

وی در پایان گفت: در بخش آموزشی مدرسه، تعدادی از طلاب در المپیادهای علمی و همچنین در جشنواره های پژوهشی سراسری رتبه های برتر استانی و کشوری را کسب نموده اند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha