یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
شهادت حضرت زهرا(ع)

حوزه/ همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، چهارمین سوگواره «نگین شکسته» به همت حسینیه آل یاسین مشهد و سخنرانی آیت الله مومن و آیت الله شب زنده دار برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مهندس سیدحسن رهنمای، مشاور مذهبی حسینه آل یاسین با اعلام این خبر گفت: سوگواره «نگین شکسته» با هدف احیای هر چه بیشتر نام رسول گرامی اسلام و دخت پاک ایشان حضرت صدیقه طاهره و با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر هرچه با شکوه­ تر به پا داشتن شعائر مذهبی برای چهارمین سال در شهر مقدس مشهد برگزار می­ شود.

وی ادامه داد:  این رویداد بزرگ مذهبی، فرهنگی و هنری که به همت خدام حسینیه آل یاسین مشهد زیر نظر آیت الله حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم برگزار می گردد.

مشاور مذهبی حسینه آل یاسین درباره سوگواره نگین شکسته گفت: این سوگواره به روش روایتگری و در فضایی خاص که یادآور روزگار گذشته شهر مدینه است به تشریح داستان­های تاریخی و مواقف مختلف زندگانی سراسر نور حضرت فاطمه زهرا می­پرازد.

وی در این باره افزود: ولادت بانوی نور، ازدواج بی آلایش، حضور آن حضرت همراه رسول خدا در واقعه مباهله و.... بخش هایی از مطالب مطرح شده در این سوگواره است.

رهنمای با اشاره به اینکه در این  سوگواره فضایی مناسب برای کودکان در کنار خانواده ها در نظر گرفته شده است، گفت: این سوگواره که در 10 مسقف با مساحتی حدود 6000 متر در بلوار فکوری، حاشیه میدان جوان واقع شده و از روز 19 بهمن تا اول اسفندماه 1396 در ساعات 16 تا 22 و در روز شهادت آن حضرت، به صورت تمام آمادگی پذیرایی بازدیدکنندگان خواهد بود.

گفتنی است افتتاحیه چهارمین سوگواره نگین شکسته با حضور سخنرانی آیت الله مومن و آیت الله شب زنده دار از فقهای شورای نگهبان 19 بهمن ماه سال جاری  برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طاها حسین عسکری IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    عالی هستید