شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)

حوزه/ باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم که در نظامی قرار داریم که این فرصت برای قرآنیان مهیاست و به همین دلیل باید از لحظه لحظات عمر خود برای ترویج فرهنگ قرآن بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‎الاسلام والمسلمین احمدی قمی امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مسابقات قرآن دارالقرآن امام علی(ع) در قم با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فرمودند: «حبب الی من دنیاکم ثلاث: تلاوة کتاب الله و النظر فی وجه رسول و الانفاق فی سبیل الله/ از دنیای شما سه چیز محبوب من است: تلاوت قرآن، نگاه به چهره رسول خدا و انفاق در راه خدا».

وی افزود: قرآن اولین محبوب حضرت زهرا(س) است که با آیات الهی خود را در محضر خداوند می دیدند؛ راه قرآن راه کمال و رسیدن به قرب الهی است.

این استاد حوزه بیان کرد: نظر به پیامبر خدا دومین محبوب، سرور بانوان بهشت است که این مساله نشان می دهد که برای رسیدن به کمال باید قرآن را در کنار حجت خدا و معصومین(ع) جستجو کرد.

وی گفت: برایند این دو یعنی قرآن کریم و اتصال به حجت خدا، انفاق خالصانه عمر و مال و ... در راه خداست که در ازای این اتصال باید بندگان خدا نیز بهره مند شوند.

دبیر مجمع عالی تفسیر بیان کرد: امیدواریم که کشور ما زیر سایه رهبری مقام معظم رهبری در عرصه های توسعه فعالیت‎ قرآنی در جامعه موفق باشد.

وی افزود: باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم که در نظامی قرار داریم که این فرصت برای قرآنیان مهیاست و به همین دلیل باید از لحظه لحظه عمر خود برای ترویج فرهنگ قرآن بهره بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha