شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب

حوزه/مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: سیاستگذاری صحیح و واقعی زمانی است که سیاستگذار بتواند از نزدیک حضور داشته و با مسائل و اشکالات برنامه ها و مصوبات اطلاع آشنا شود، بر این اساس اعضای شورای عالی حوزه، ۱۲ سفر استانی داشته و جلسات چهارگانه با طلاب، اساتید، شورای حوزه استان و مدیران و مجریان در هر استان تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب صبح امروز در دوازدهمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه سراسر کشور که با موضوع «تعامل، زمینه ها و راه کارها» در قم آغاز شد، اظهار داشت: ادب یکی از دستورات دین مبین اسلام است که روایات بسیاری در این رابطه از معصومین(ع) به ما رسیده، هرگونه که ما با مراجعین خود برخورد کنیم، در تربیت ارباب رجوعان تأثیر داشته و ما به نوعی آموزگار مراجعین خود هستیم.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم کارمندی فکر کنیم، باید سر ساعت بیاییم و سر ساعت هم برویم؛ اما اگر با تفکر خادمی طلاب مشغول به فعالیت شویم، یقینا تأثیرگذاری ما بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: حتی گاهی روایاتی که بالای سر ما نصب شده است، برای مراجعین ما الهام بخش بوده و وجود ملتهب طلبه را درمان می کند. ما به محدودیت های معاونین واقفیم؛ اما می توانیم با حسن ادب ارزش افزوده ای بر کارهای خود داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگر از سخنان خود، اظهار داشت: شورای عالی وارد دوره هفتم خود شده و با اعضای خود که متشکل از آیات استادی، مقتدایی، حسینی بوشهری، غروی، مروی، اعرافی و خاتمی است، مصوبات خوبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این مطلب که نظامات جامعی از سوی مدیریت حوزه های علمیه تدوین شده، ابراز داشت: نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه نیز با زحمات حجت الاسلام والمسلمین ملک دار تدوین شده و باید به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه برسد.

وی با بیان این مطلب که شورای عالی حوزه های علمیه سیاست گذار حوزه است، خاطرنشان ساخت: سیاستگذاری صحیح و واقعی زمانی است که سیاستگذار بتواند از نزدیک حضور داشته و با مسائل و اشکالات  برنامه ها و مصوبات اطلاع آشنا شود، بر این اساس اعضای شورای عالی حوزه، ۱۲ سفر استانی  داشته و جلسات چهارگانه با طلاب، اساتید، شورای حوزه استان و مدیران و مجریان در هر استان تشکیل  داده است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: جمع بندی مباحث و موارد در سفرهای استانی اعضای شورا، 94 مصوبه در شورای عالی حوزه بوده که 11 مصوبه مرتبط با معاونت امور طلاب و دانش آموختگان بوده و این مصوبات باید در حوزه اجرا شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha