شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین-سمنان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان بر ترویج بیش‌ازپیش فرهنگ نماز در جامعه در جهت حفظ ارزش‌های ناب اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه استانی اقامه نماز، به میزبانی سالن اجتماعات استانداری سمنان، اظهار داشت: نماز مهم‌ترین عامل حفظ ارزش‌های ناب اسلامی و الهی در جامعه امروز است و باید این فریضه الهی بین عموم مردم بیش‌ازپیش ترویج یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه جشنواره ملی نماز با عنوان «ترنم الهی» تیرماه سال آینده برگزار می‌شود، تصریح کرد: استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های موجود به‌عنوان استان میزبان تعیین‌شده است که این جشنواره با رویکرد ترویج نماز و آثار و برکات آن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 30 خردادماه سال آینده می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، افزود: این جشنواره برای دومین سال است که برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به اینکه پسران زیر 18 سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: 35 اثر در دوره نخست از استان سمنان ارسال شد که 10 اثر به‌عنوان اثرات برگزیده معرفی شدند.

ترویج نماز تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فرهنگی جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه نماز تنها راه‌حل برای جامعه دینی ما برای برون‌رفت از بسیاری مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه است، اظهار داشت: آسیب‌های جدی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اخلاقی جامعه اسلامی ما را تهدید می‌کند و بررسی‌ها در بعضی از حوزه‌های مختلف جامعه امروزی بسیار نگران‌کننده است.

سعید ناجی با اشاره به این که این مسائل اخلاق و اخلاق‌مداری، حساب و عدالت در جامعه امروزی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، تصریح کرد: جامعه باید در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد و باید برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: بهترین راه و بهترین مسیر برای جلوگیری از منکرات در جامعه نماز است و دستگاه‌های اجرایی برای اقامه نماز باید اهتمام ویژه‌ای بورزند؛ چراکه نماز نیاز جدی جامعه بشری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha