یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نخستین مرکز فرهنگی اسلامی در جزیره ایستریا افتتاح شد

حوزه/ نخستین مرکز فرهنگی اسلامی ایستریا با حضور مقامات رسمی، شهردار، مفتی اعظم و شخصیت های برجسته سیاسی جمهوری کرواسی در شهر ساحلی اوماگ در این جزیره افتتاح شد. جامعه اسلامی کرواسی بودجه ساخت این مرکز را تامین کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نخستین مرکز فرهنگی اسلامی در جزیره ایستریا، متعلق به جمهوری کرواسی روز گذشته افتتاح شد. این جزیره که سنگ بنای آن نخستین بار در 15 مارس 2014 گذاشته شده بود، با حضور مقامات شهری و شخصیت های سیاسی و برجسته کرواسی در شهر ساحلی اوماگ در جزیره ایستریا افتتاح شد.

بودجه ساخت و ساز این مرکز اسلامی که هزینه ای در حدود 1 میلیون یورو داشته، توسط جامعه اسلامی کرواسی تامین شد.

شهردار ویلی باسانس که همراه با برخی مقامات برجسته کرواسی از جمله وزیر دادگستری، رئیس حزب مخالف سوسیال دموکرات، امام جماعت محلی و مفتی در این مراسم حضور داشت گفت: افتتاح این مرکز اسلامی مثال دیگری از وجود هم زیستی میان ادیانی، چندفرهنگی و فضای مدارای دینی در جامعه ما می باشد.

شهردار در ادامه افزود: زندگی کردن در جامعه یک نیاز و دستاورد فرهنگی است اما زندگی کردن در جامعه ای که عملکردهای ما، احترام به تنوع فرهنگی را نشان می دهند، ثروتی است که ما داریم و به آن افتخار می کنیم.

در این مراسم پوساولاک امام جماعت مسجد از کسانی که برای ساخت و راه اندازی این مرکز اسلامی همکاری داشته اند تشکر کرده و گفت: امیدوارم این مرکز اسلامی منجر به نزدیک تر شدن مردم به یکدیگر شود.

داوور برناردیک رهبر حزب مخالف سوسیال دموکرات کرواسی که در این مراسم حضور داشت نیز طی مصاحبه ای خبری، مبارزه برای حفاظت از اقلیت های مذهبی در کرواسی را با اهمیت دانست.

 

جزیره ایستریا

ایستریا بزرگ‌ترین شبه‌جزیره در دریای آدریاتیک است. شبه‌جزیره ایستریا بین ۳ کشور ایتالیا، اسلوونی و کرواسی به‌طور مشترک مورداستفاده قرار می‌گیرد و عملا متعلق به جمهوری کرواسی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha