دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس دانشگاه قم بر لزوم کارساز تر شدن همایش های علمی با مورد توجه قرار گرفتن این تولیدات توسط تصمیم سازان جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین عسگر دیرباز امروز در افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی در قم، با اشاره به اهمیت پاسخگویی همایش های علمی در جهت رفع مشکلات کشور بیان کرد: مقالات علمی تولید علم کشور هستند و باید در عرصه تصمیم سازی مورد توجه واقع شود.

رئیس دانشگاه قم افزود: یکی از ظرفیت های مهم تولید علم در استان قم دانشکده الهیات دانشگاه قم است که با توجه به حضور اساتید برجسته، جایگاه علمی والایی دارد و همچنین ارائه کنندگان مقالات نیز از سطح علمی بالایی برخوردارند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل انتظار می‌رود در این جلسه فقط به ارائه مقاله اکتفا نشود و جلسات مباحثه و پرسش و پاسخ به صورت پررنگ برگزار شود، تا به پر بار شدن همایش کمک کند.

رئیس کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی، تصریح کرد: اگر بخواهیم که از منبع نور دور نمانیم باید ارتباط خود را با مبدا هستی افزایش دهیم؛ هویت انسان ها را مثلث فطرت الهی، نقش انسان در جامعه و اختیارات اجتماعی تشکیل می دهند.

حجتالاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: قطعا اگر بتوانیم برآیند این سه ضلع مثلث، را در جامعه منعکس کنیم، موجب شکوفایی استعداد و فطرت می‌شود و می توان با استفاده از آن، جامعه بشری را به سمت بندگی خداوند کشاند؛ اگر این امر محقق شود، بهترین عمل را در زندگی انجام داده‌ایم.

رئیس دانشگاه قم در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: هیچکدام از نهاد های اجتماعی،‌ نمی توانند اختیار انسان را سلب کنند، ولی عده ای برای فرار از مسئولیت روی تاثیر نهاد های اجتماعی تکیه می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha