یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علميه عصمتيه بابل، بانو مجتهده امين

حوزه/ نشست بررسی ابعاد زندگی بانو مجتهده امین، در مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، در مازندران، خانم فاطمه زیرک فطرت مدیر مدرسه علمیه خواهران  عصمتیه بابل در این نشست بیان کرد: بزرگداشت و تجلیل از زنان نمونه مكتب اسلام، وظیفه‌ای است كه باید همواره در انجام آن كوشید؛ لذا سزاوار است، نگاهی گذرا به شخصیت بانو مجتهده امین، یكی از اسوه‌های جامعه، كه از مراتب علمی و عملی والایی برخوردار و به حق، از مفاخر زنان دنیای اسلام است، داشته باشیم.

وی اضافه کرد:  از دوران قاجار با آن همه جریانات در مورد وضعیت مصیبت بار زنان که بگذریم، دوره رضاخان تقریبا مقارن با اندیشه تجددخواهی و تبلیغات وسیع اسلام‌زدایی و تحقیر فرهنگ و محو آثار تمدن اسلامی و همچنین برگشت ایران، به قبل از اسلام بود. در همین زمان بودكه خانم امین با نام مستعار «بانوی ایرانی» در عین تحصیل و تدریس، به دفاع از معیارها و موازین شرعی پرداخت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران مازندران با اشاره اجمالی به مجاهدتهای علمی آن بانو امین، تصریح کرد:  ابعاد زندگی بانو امین از زوایای مختلف و در عرصه های علمی و تلاش در جهت کسب معارف دینی، خانه داری، همسر داری وغیره  الگوئی تاثیر گذار برای بانوان به خصوص خواهران طلبه است که شایسته است  به مطالعه زندگی و تالیفات ایشان اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha