شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ اولین نشست معاونین آموزش مراکز تخصصی قم با معاونت آموزش حوزه های علمیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: در ساختار جدید، مراکز تخصصی دارای یک دفتر هماهنگی شده اند و به عبارتی واسطه ای دیگر بین مراکز تخصصی با معاونت آموزشی وجود ندارد و آن ها مستقیم به ستاد متصل می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزای حوزه، اولین نشست معاونین آموزش مراکز تخصصی قم با معاونت آموزش حوزه های علمیه  در سالن آیت الله حائری شیرازی مرکز مدیریت حوزه در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در حاشیه برگزاری این نشست در سخنانی به خبرنگار  حوزه  گفت: در مدارس و مراکز عمده کار بر دوش معاونین آموزشی است.

وی  با بیان اینکه معاونت آموزش، همانگونه که با مدارس مرتبط است با مراکز تخصصی و معاونین نیز نیاز دارد تا نشست هایی داشته باشد، گفت: این اولین نشستی است که در دوره جدید برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه گفت: در ساختار جدید، مراکز تخصصی دارای یک دفتر هماهنگی شده اند و به عبارتی واسطه ای دیگر بین مراکز تخصصی با معاونت اموزشی دیگر وجود ندارد و مراکز تخصصی مستقیم به ستاد متصل می شوند.

وی تصریح کرد: لازمه این رویکرد و ساختار جدید این بود تا نشستی برگزار نماییم که هم یک آشنایی با معاونت ها صورت بگیرد هم طریقه ارتباط با آن ها تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد توضیح داد: هدف از برگزاری این جلسه علاوه بر نحوه ارتباط و وظایف با توجه به این که طرح هایی زیادی وجود دارد از جمله تأسیس رشته ها، تدوین سر فصل ها و درخت واژه دانشی، بحث ها ی کمیته و گروه های علمی در مراکز  و واسپاری هایی که انجام می دهیم مانند، واسپاری کمیته ها به مراکز تخصصی تبیین می شوند و چشم انداز آن برای معاونان آموزشی تدوین و از آن ها کمک گرفته می شود که اگر توجیح نشوند و کمک نکنند بسیاری طرح ها در میدان عمل به جایی نمی رسد.

وی مطرح کرد: در وضعیت جدید مصوباتی را از شورای گسترش و آموزش گرفتیم مبنی بر این که در تعیین سر فصل ها چه افرادی نقش داشته باشند و لذا بسیاری از این نقش ها را به خود مراکز تخصصی داده ایم و از این جهت مراکز وقتی می خواهند نقش ایفا کنند، نیاز دارند توجیح شوند و این نیز به جلسات توجیهی و هماهنگی و انسجام درونی احتیاج دارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه، گفت: در این جلسه تمام مدیریت های ما حضور دارند و هر کدام نحوه کار و ارتباط  خود را بیان و سپس معاونین آموزش پیشنهادات، مشکلات و نقطه نظراتشان را مطرح می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، افزود: ما از دل این جلسات پیشنهادات را جمع آوری می کنیم و اگر نیاز به تصویب خواهی، قوانین و مسائل اجرایی دارند مورد بررسی قرار می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha