یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اخلاق

حجت الاسلام حائری زاده در دوره «میثاق طلبگی» حوزه علمیه استان لرستان، تصریح کرد: طلاب برای موفقیت در عرصه طلبگی باید همواره اخلاص و استقامت را سرلوحه رسالت خود قرار دهند و با ترسیم چشم انداز علمی و تبلیغی، در نشر و گسترش معارف دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) کوشا باشند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد حسین حائری زاده از اساتید اخلاق حوزه، ظهر امروز در دوره «میثاق طلبگی» حوزه علمیه استان لرستان، در دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد، با اشاره به اینکه طلاب باید قدر و جایگاه منزلت خود را بدانند، گفت: طلاب برای موفقیت در عرصه طلبگی باید همواره اخلاص و استقامت را سرلوحه رسالت خود قرار دهند و با ترسیم چشم انداز علمی و تبلیغی، در نشر و گسترش معارف دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) کوشا باشند .

وی با اشاره به اینکه طلاب علوم دینی باید با جدیت و سخت کوشی در امر تهذیب و علم اندوزی تلاش کنند، افزود: طلاب باید در همه حال برای دیگران الگو باشند، چرا که صدق در عقاید و رفتار از ویژگی های اصلی طلاب مهذب و موفق محسوب می شود .

استاد اخلاق حوزه  با بیان اینکه طلاب و مبلغان امروز باید با اخلاص و هوشیاری مانع به وجود آمدن بحران های فرهنگی و اجتماعی در نظام خانواده شوند، خاطر نشان ساخت: طلاب و مبلغان باید مراقب توطئه های دشمنان برای کمرنگ نمودن آموزه های اخلاقی در خانواده ها باشند و در این راستا رسالت تبلیغی خود را به نحو شایسته انجام دهند .

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه بحران های هویت نیز از دیگر بحران های دامنگیر خانوده به ویژه نسل جوان جامعه است، گفت: در این راستا نیز مبلغان و طلاب باید با دلسوزی رسالت خود را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوجود آمده ازبحران هویت انجام دهند .

وی، تبیین فرهنگ صیانت و حراست از محیط زیست را نیز از دیگر رسالت های تبلیغ برشمرد و گفت:طلاب و مبلغان باید صیانت از محیط زیست را با ارائه و نشر آموزه های قرآنی و دینی در جامعه گسترش دهند .

استاد اخلاق حوزه در پایان به تاثیرپذیری مردم  از آموزه های دینی و قرآنی و رسالت مبلغان در این زمینه اشاره کرد و گفت: امروز مبلغان و طلاب با تبلیغ موثر و کارآمد در ارائه آموزه های عفاف و حجاب و همچنین گسترش فرهنگ نماز در بین سایر جوامع در امر تبلیغ موفق عمل نموده اند که نیاز است این معارف در جای جای جهان گسترش یابد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha