پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اولین نشست کاروان دانایی در استان یزد

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: طرح کاروان دانایی با همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و به‌منظور پیشبرد اهداف ارزشمند، (جامعه با فضیلت) و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی شروع به فعالیت در این راستا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، صبح امروز اولین نشست «کاروان دانایی» استان یزد به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد و نهاد کتابخانه‌های عمومی این  استان در محل کتابخانه جوادی یزد برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در این نشست با بیان اینکه کتاب‌خواندن باعث ارتقای سطح فرهنگ و به تعبیری سرمایه فرهنگی یک فرد و جامعه محسوب می‌شود که شناخت انسان را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: جامعه‌ای که بتواند فرهنگ و سرمایه فرهنگی افراد خود را ارتقا دهد راحت‌تر، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌تواند مردم را به سمت اهداف از قبل تعیین‌شده هدایت کند، چراکه جامعه کتاب‌خوان داناتر و به همین سبب در پیشبرد اهداف یک جامعه ایده آل، توانا است.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی تصریح کرد: خداوند اولین آیاتی که بر پیامبر(ص) نازل می‌کند از خواندن شروع می‌کند و آنجا که می‌فرماید «اقراء بسم ...» و در آیات فراوانی از دانایی سخن می‌گوید و انسان‌های موفق را اولوالألباب یعنی صاحبان خرد معرفی می‌کند.

وی به اهداف طرح کاروان دانایی در استان یزد اشاره کرد و افزود: طرح کاروان دانایی با همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و به‌منظور پیشبرد اهداف ارزشمند، (جامعه با فضیلت) و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی شروع به فعالیت در این راستا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه بدون کتاب و دانایی جامعه‌ای بدون آرامش و دچار بیماری‌های روحی و روانی است، خاطرنشان کرد: در چنین جامعه‌ای آمار طلاق، آمار اعتیاد، بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی دیگر فراوان و تنها راه نجات چنین جوامعی، گردآوری سرمایه فرهنگی است و کتاب بخش مهم و سرنوشت‌ساز آن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha