سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مرکز فرهنگی میراث پرینس ولز شمالی

حوزه/ موضوع یازدهمین همایش سالانه «ادیان جهانی» که قرار است ۱۶ سپتامبر در شهر یلونایف کانادا برگزار شود، «اصول ایجاد صلح پایدار» می باشد. که هدف آن گردهم آوردن پیروان ادیان مختلف و ایجاد فضای امنی برای تبادل نظرات اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  یازدهمین همایش سالانه «ادیان جهانی» چند هفته دیگر در شهر یلونایف، بزرگترین شهر منطقه غربی کانادا، برگزار می‌شود.

موضوع همایش سال گذشته «ایجاد پل» میان مردم ادیان مختلف بود.  موضوع همایش امسال «اصول ایجاد صلح پایدار» نام گرفته است.

کلیم احمد، از اعضای یک انجمن اسلامی و از داوطلبان برگزاری همایش امسال می گوید: موضوع صلح به رویدادهای دنیای امروز مرتبط است؛ این مفهوم با سناریوی شرایط کنونی جهان که تنش ها و جنگ های زیادی در جریان هستند مانند تهدیدات هسته ای مرتبط می باشند.

وی افزود: ما می توانیم بحث هایی را که  به خانواده ها و اجتماعات مرتبط هستند در اینجا داشته باشیم.

این مسلمان کانادایی که 12 سال پیش به یلونایف آمده معتقد است که اجتماعات دینی را باید در شهرهای کوچکتر نیز برگزار ساخته و می گوید: یلونایف که پایتخت سرزمین های شمال غربی می باشد یک انتخاب واضح می باشد.

احمد با بیان اینکه یکی از اهداف همایش کمک به فرو ریختن کلیشه ها می باشد می گوید: بدگمانی های ویژه ای درباره پیروان ادیان با پیشینه های مذهبی مختلف وجود دارد و من به عنوان یک مسلمان تجربه این برخوردها را داشته ام.

بشیر اسلام یکی از داوطلبان دیگر این همایش می گوید: سخنرانانی از ادیان مختلف جهانی داریم و  این همایش فضایی امن برای پحث پیرامون اشتراکات ادیان ایجاد خواهد کرد.

تاکید بر گفتمان و ادراک متقابل

اسلام افزود: بخشی از این همایش بزرگداشت مشترکات دینی ماست و فرصتی برای پرسیدن سئوالات سخت در فضای صلح آمیز و آرام را فراهم می کند. بنابراین تاکید ما روی بحث ها نیست، بلکه بیشتر به گفتمان و ادراک متقابل تاکید داریم. ما تنها می خواهیم سکویی فراهم کنیم که مردم بتوانند محترمانه به تبادل نظرات شان بپردازند.

گفتنی است پیروان تمامی ادیان می توانند به صورت رایگان در این همایش که در 16 سپتامبر در مرکز فرهنگی میراث پرینس ولز شمالی در شهر یلونایف برگزار می شود شرکت داشته باشند.

شهر یلونایف

یلونایف مرکز و بزرگ‌ترین شهر نواحی شمال غرب کانادا است. این شهر در سال ۲۰۱۱ جمعیتی برابر با ۱۹،۲۳۴ نفر داشت و مساحت آن ۱۰۵٫۲ کیلومتر مربع است. ۶۸ درصد از مردم شهر، سفیدپوست و بقیه از دیگر نژادها هستند.

بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۱ در کانادا، جمعیت مسلمانان این کشور ۵۷۹,۶۴۰ (کمتر از ۲٪) بوده است که  بر طبق تخمین در سال ۲۰۰۶، جمعیت مسلمانان این کشور به  ۷۸۳,۷۰۰ نفر یا حدود ٪۲٫۵ رسیده است که البته این آمار رسمی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha