شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حوزه علمیه

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) بیجار، حوزه های علمیه را اصلی ترین پایگاه فکری جامعه دانست و گفت: توجه به حوزه های علمیه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشورهای مسلمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانیت بیدار و هوشیار که در رأس آن امام خميني(ره) قرار داشت، زمینه تحولات بسیار عظیمی در منطقه و جهان گردید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار گفت: حوزه های علمیه با اتکا به اسلام اصيل و بازسازی اندیشه دینی توانست اصلاحاتی عمیق و بنیادین در نظام اجتماعی كشور به وجود بياورد که شکل‏گیری یک نظام دینی و طرح دین در قالب یک نظام در راستای همین مقوله بود.

اين استاد حوزوی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه مورد غضب و خشم مستکبرین عالم اند، افزود: امروز نقش حوزه های علمیه در جهان اسلام بسیار مهم و تاثیرگذار است، اکنون حوزه های علمیه عهده ‏دار تغذیه فکری، سیاسی و فرهنگی هسته‏ های دینی‏ در سطح جهان هستند.

وی حوزه های علمیه را اصلی ترین پایگاه فکری و قلب تپبنده اسلام دانست و گفت: حوزه های علمیه در کشورهای مسلمان موثرترین عامل در سرنوشت آن مملکت هستند، لذا توجه به حوزه های علمیه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشورهای مسلمان باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار اظهار داشت: بعد از تشکیل حوزه‏ های علمیه در زمان مرحوم آیت ‏اللّه‏ حائری، نقش روحانيون و طلاب بسیار برجسته تر از گذشته شد و همین عوامل توانست دست به دست هم دهند و پایه های حکومت شاهنشاهی را به لرزه درآورند.

حجت الاسلام بهرامپور به وظایف انقلاب اسلامی بعد از پیروزی اشاره کرد و گفت: پس از تحکیم و تثبیت جایگاه روحانیت، زمان آغاز کار گسترده فرا رسید و این کار را امام خمینی(ره) و علماي دیگری  مانند مقام معظم رهبری و... شروع کردند.

این استاد حوزوی در پایان افزود: امروز هم که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حوزه های علمیه باشکوه و قدرتمندی در کشور داریم، باید بتوانیم با استفاده از این پتانسیل های عظیم اسلامی، دین مبین اسلام را به سراسر جهان معرفی کنیم و این راه، بهترین روش برای جلوگیری از شکل گیری گروه های منحط فکری در جهان اسلام می باشد و از سوی دیگر می توان چهره رحمانی و واقعی دین خدا را به اقصی نقاط جهان معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha