سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: مطالبه گری انقلابی و جهاد علمی از مهم ترین وظایف امروز طلاب است.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: طلبه حوزه علمیه چه برادر و چه خواهر برای موفقیت در انجام رسالت مهم خویش می بایست ضمن به روز بودن ، همواره به دنبال تقویت بصیرت دینی و انقلابی باشد و در این خصوص بی شک بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بهترین راهنماست.

وی افزود: لازمه به روز بودن طلاب این است که با گروه های مختلف جامعه ارتباط داشته باشند و در جریان تحولات مهم جامعه به خصوص در عرصه های فرهنگی و علمی و اجتماعی و اقتصادی قرار بگیرند.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این که ما امسال جشن های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم، گفت: بی شک همه اقشار به خصوص طلاب و فضلای حوزه باید در این عرصه فعال باشند و از این منظر تقویت نگاه و رویکرد انقلابی و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در ابعاد گوناگون از جمله تکالیف حوزویان است.

وی اضافه کرد: در کنار رویکرد انقلابی باید جهاد علمی و تلاش وقفه ناپذیر در این راستا جزو مهم ترین برنامه های طلاب به خصوص بانوان طلبه باشد چرا که در سایه تلاش علمی و تقویت روحیه انقلابی می توان برای مشکلات امروز جامعه راهکار ارایه داد و همچنین اجرای آن ها را بر اساس همان روحیه انقلابی از مسئولان مطالبه گری کرد.

تاجیک همچنین گفت: مادامی که جامعه دارای جهاد علمی باشد، بسیاری از ضعف های علمی و حتی فرهنگی آن مرتفع خواهد شد و از این رو حوزویان و دانشگاه دراین خصوص یک رسالت مهم تاریخی برعهده دارند و باید با جهاد علمی که مطالبه مقام معظم رهبری است به ایفای نقش مطلوب بپردازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha