سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: اینکه می گویم به قم باید نگاه ویژه ای شود نه آن است که موضوع رانت خواری و ویژه خواری نسبت به این شهر مقدس شود؛ بلکه مراد این است که ظرفیت، توانایی، توانمندی و تلاش های قم به جهان تشیع و اسلام صادر و معرفی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار بهرام سرمست، استاندار جدید قم اظهارداشت: برای شما بر اساس تجارب خوبی که در عرصه های مختلف علمی و مدیریتی دارید، آرزوی توفیق و سعادت روافزون دارم و امید دارم بتوانید در دوران خدمتی که در این شهر کریمه اهل(س) هستید، آثار و برکات ارزشمندی را رقم بزنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: قم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ هم ما مردم و مسئولان در قبال این شهر بزرگ تاریخی، فرهنگی و ایمانی مسئولیت سنگینی داریم و هم از مسئولان انتظار داریم قم را در تراز قم برای همه ایران و جهان بنگرند؛ قم در زمینه بهداشت و درمان و اشتغال و صنعت و زیرساخت های گردشگری معنوی و فرهنگی و اشتغال نیز کمبودهای بسیاری دارد که امیدواریم مسئولان به ویژه استاندار جدید به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

آیت الله اعرافی بیان داشت:همواره گفته شده است که مسئولان نباید به قم به عنوان یک شهر عادی نگاه کنند، زیرا قم پایگاه معرفت الهی و در خدمت مردم ایران و جهان است و هر ساله صدها هزار نفر از شهرها و کشورهای مختلف به قم می آیند و به همین دلیل این شهر باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارداشت: امروز شهر قم به لحاظ وجود حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی متعدد قطب علمی منحصر فردی را در کشور و جهان اسلام رقم زده، به طوری که در حال حاضر قریب به یکصد هزار طلبه از شهرهای کشور و 130 کشور جهان در این شهر مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی هستند.

وی گفت: این شهر از یکصد سال گذشته محور اندیشه و تفکر دینی در ایران و خارج از مرزهای جغرافیایی بوده است و همیشه حوزه علمیه در طول تاریخ در اوج پویای و تکاپوی علمی بوده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز در این شهر ده هزار مدرس و چندین هزار محقق و پژوهشگر علوم متعدد اسلامی و انسانی در حال درس و بحث هستند، انتشار سالانه صدها کتاب، مجله و نشریه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر برکات این شهر مقدس است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: وجود بارگاه منّور و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) بُعد کلان دیگری از اهمیت این شهر می باشد، چرا که با سرمایه گذاری و نگاه ویژه به این مضجع نورانی می توان این شهر ام القری جهان اسلام را محلی برای حضور زائران و ارادتمندان این مضجع نورانی از اقصی نقاط دنیا مبدّل کرد.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت زیارتی این مکان مقدس در امور دینی، فرهنگی و بین المللی، حوزوی، دانشگاهی و تاریخی از جمله اموری است که می بایست در دوره جدید مدیریت استان مورد توجه خاصی قرار بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز نظام اداری قم علی رغم همه تلاش هایی که انجام می دهد نیاز به ارتقا دارد، کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و جای کار زیاد است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha