یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: کسانی که خود را از انقلاب کنار کشیده‌ و نسبت به انقلاب اسلامی و آینده آن بی‌تفاوت هستند مصداق خاسرین هستند که قرآن از آن‌ها به «لفی خسر» یاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام عیسی برادری در ادامه بازدیدهای خود از روستاهای تکاب، شامگاه سه‌شنبه در جمع مردم روستای عربشاه گروس، به بیان دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: خدای متعال در سوره عصر قسم یاد می‌کند که همه انسان‌ها در خسران و ضرر هستند و عمر انسان بالاترین سرمایه است که هر لحظه از مدت آن کم می‌شود و اگر درست استفاده نشود در قیامت متضرر خواهیم بود، همه انسان‌ها در حال ضرر کردن هستند مگر انسان‌هایی که به خدا ایمان بیاورند و در سایه این ایمان عمل شایسته انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از مصادیق عمل صالح حضور در میدان دفاع از انقلاب اسلامی هست، افرادی هستند که به ظاهر مسلمان‌ هستند اما نسبت به ایام‌ انقلابی بی‌تفاوت هستند و طبق فرمایش قرآن کریم تنها ایمان داشتن کافیی نیست در کنار ایمان باید عمل صالح باشد و تنها دم از انقلاب زدن نشان‌گر انقلابی بودن نیست، بلکه انقلابی بودن را باید در میدان علم ارزیابی کرد.

امام جمعه تکاب افزود: کسانی که خود را از انقلاب کنار کشیده‌ و نسبت به انقلاب اسلامی و آینده آن بی‌تفاوت هستند، مصداق خاسرین هستند که قرآن از آن‌ها به «لفی خسر» یاد می‌کند.
سکوت خواص در تاریخ ضربات جبران‌ناپذیری به اسلام زده است

وی اضافه کرد: امروز کشور در مقابل هجمه‌های دشمنان خارجی و منافقین داخلی قرار دارد و این دو گروه درصدد براندازی نظام اسلامی می‌باشند و امروز وظیفه ما بسیار سنگین است، خصوصا آن‌هایی که نقش خواص را در جامعه دارند و در طول تاریخ سکوت خواص و عدم جبهه‌گیری به موقع آن‌ها ضربات جبران‌ناپذیری به اسلام زده است.

حجت الاسلام برادری، طلحه و زبیر را نمونه بارز خواص بی‌بصیرت دانست و گفت: طلحه و زبیر نمونه آشکار خواصی هستند که در زمان خود راه را اشتباه رفته و عده‌ای به پرتگاه سقوط بردند این دو  جنگ جمل را طراحی کردند وباشمشیری که دررکاب پیامبر درمقابل دشمنان اسلام جنگیده بودند با همان شمشیردرمقابل جانشین پیغمبر و درمقابل امام زمان خودشان ایستادند.

وی تصریح کرد: درجامعه‌ای که هر دو طرف از حق دم می‌زنند نقش خواص بسیار تاثیرگذار است و برای مسلمین هر روز عاشورا است، یعنی تاریخ ممکن است تکرار شود و در چنین شرائطی باید ب ابصیرت کامل راه حق را تشخیص داد

فتنه 88 مصداق عینی کل یوم عاشورا بود

امام جمعه تکاب افزود: مصداق عینی کل یوم عاشورا فتنه 88 اتفاق افتاد که دو طرف خود را حق می‌دانستند و اینجا تشخیص راه حق سخت‌تر بود و در چنین مواقعی است که بصیرت دینی به کمک مردم آمد و و مسیر درست را به آن‌ها نشان داد و مردم نفاق را از حق تشخیص دادند و جلوی آن را گرفته و خاموشش کردند.

وی بیان داشت: بعضی‌ها برای رسیدن به اهداف دنیوی خود دم از دین و انقلاب می‌زنند وشعار امام و شهدا سر می‌دهند، اما در مسیر امام وشهدا نیستند، در چنین مواقعی باید مردم آگاه شوند و چنین افرادی را دنبال نکنند این‌ها همان مصداق بارز الذین آمنوا بوده که عمل ندارند اینها همان منافقان هستند.
 

اعتماد کنندگان به کدخدا در مسیر انقلاب نیستند

حجت الاسلام برادری گفت: زمانی که انقلاب تازه پا گرفته بود، امام امت فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، امروز برخی مسئولین کشور پیشرفت‌های نظام اسلامی را نادیده گرفته و آمریکا را کدخدا می‌دانند، مردم باید بدانند که چنین افرادی در خط امام و شهدا نیستند.

وی تاکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونستی اقرار می‌کند که هرکجا را نگاه می‌کنیم قدرت امام خامنه‌ای آن‌جا را فرا گرفته و وقتی به اسم حضرت آقا می‌رسد، لکنت زبان می‌گیرد، این یعنی ترس به جانشان افتاده است و این نشان‌گر قدرت اسلام و مسلمین هست.

رهبران الهی  زندگی ساده‌ای دارند

امام جمعه تکاب خاطر نشان کرد: امام امت در دنیا به دنبال دنیا و مادیات دنیوی نبود، زندگی ساده‌ای داشت و هرگز به فکر ساختن کاخ برای خود نبود و امروز هم مقام معظم رهبری این راه را ادامه می‌دهند و خودشان می‌فرمایند، اگر رهبری را از من بگیرند از دنیا فقط کتاب‌هایم را دارم؛ ایشان در این دنیا حتی یک خانه هم ندارند  وپسران معظم‌له هم مستاجر هستند.

وی بیان داشت: در مملکتی که رهبرش این‌گونه ساده‌زیست زندگی می‌کند، متاسفانه برخی از مسئولین بر سر پول و مقام دنیا با هم در نزاع هستند.

حجت الاسلام برادری، دقت در انتخابات را لازمه استمرار انقلاب دانست و گفت: مردم باید درانتخابات دقت کنند به کسی رای بدهند که در خط امام و شهدا باشد و کسی را انتخاب کنند که خادم مردم و در بین مردم باشد و درد آنان را بهتر بداند.

هدف قرارگاه فرهنگی نماز جمعه جذب مشتری برای خدا است

وی افزود: اهداف قرارگاه فرهنگی نماز جمعه دعوت مردم به سمت خدا و پیغمبر و جذب مشتری برای خدا و پیغمبر است، همان‌گونه که خدای متعال به حضرت موسی(ع) فرمود، مردم را با بیان ویادآوری نعمت‌های الهی به من علاقه‌مند کن .

امام جمعه تکاب خطاب به مردم روستای عربشاه گروس گفت: امروز همه وظیفه داریم مساجد را که پایگاه‌های دینی است حفظ کنیم و نگذاریم درب‌هایشان بسته شود و این هم همت مضاعف مردم و مسئولین را می‌طلبد، انقلاب از مساجد برخاست، قبل از انقلاب ماموران حکومت اجازه نمی‌دادند در مساجد از اسلام بیدار، سخن به میان آید و مردم روحانیون را به منزل خود دعوت می‌کردند و مجالس وعظ و خطابه را در منزل شخصی خودشان برگزرا می‌کردند

وی گفت: از جمله شاکی‌های روز قیامت از انسان مسجد می‌باشد، شماها همگی همسایه مسجد هستید مسجد را با حضور خودتان آباد کنید.
 

برای استوار ماندن در صراط حق باید پشت سر پرچم علی ( ع ) راه رفت

حجت الاسلام برادری اظهار داشت: برای این‌که در جامعه گمراه نشویم باید علی را بشناسیم و بدانیم پرچم علی(ع) در دست کیست، باید عمرو و عاص ‌ها را بشناسیم تا از تکرار عاشورا جلوگیری کنیم، امنیت بزرگترین نعمت است که با خون 219000شهید و جانفشانی جانبازان وایثارگران به دست آمده است و باید قدر دانسته شود.

وی در پایان گفت: ما امسال علی رغم دشمنی‌های داخلی و خارجی چهل سالگی انقلاب را جشن خواهیم گرفت و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند،و وعده امام که فرمودند پرچم این انقلاب به دستان مبارک امام زمان (عج) خواهد رسید واین انقلاب مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد شد، تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha