سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام طبا طبایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر طلبه ای به محض ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت در فکر این باشد که امام جماعت مسجدی باشد و در دهه محرم تبلیغ کند، طلبه موفقی نخواهد شد، چرا که باید مسیر علمای گذشته نظیر علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و ... را بپیماید تا موفق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید علی طباطبایی در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین که در مسجد مولاوردیخان برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه در گذشته خروجی هایی مانند شهید مطهری، شهید بهشتی، علامه حسن زاده آملی، و ... داشته اند و امروز هم باید این مسئله در حوزه های سراسر کشور به خوبی رقم بخورد.

وی ادامه داد: اگر طلبه ای به محض ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت در فکر این باشد که امام جماعت مسجدی باشد و در دهه  محرم تبلیغ کند، طلبه موفقی نخواهد شد، چرا که باید  مسیر  علمای گذشته نظیر علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و ... را بپیماید تا موفق شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب باید از عمر خود در جهت تعالی و مسیر تقوا و تهذیب استفاده کنند و همیشه در جامعه تاثیرگذار باشند نه تاثیرپذیر.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: در گذشته طلاب خود را مکلف می دانستند که نماز شب را ترک نکنند و قبل از اذان صبح بیدار می شدند و تا می توانستند اعمال ویژه انجام می دادند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha