یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مسلمانان آلمان

حوزه/ سخنگوی شورای هماهنگی مسلمانان آلمان، که سازمانی برای نزدیک سازی چهار گروه اصلی اسلامی در این کشور می باشد، از دولت خواست امنیت مساجد را برقرار کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دویچه وله، مسلمانان آلمان که پس از تهدیدات اخیر علیه اشخاص و مساجدشان احساس ناامنی شدیدی می کنند، از دولت این کشور خواستند، اقدامات بهتری برای حفظ امنیت آنان به کار بگیرد.

نورات سویکان، سخنگوی 49 ساله شورای هماهنگی مسلمانان آلمان گفت: بس است دیگر! همسویی ما و در نتیجه دموکراسی ما در معرض خطر است و این غیرقابل قبول می باشد.

در روبرویی با تهدیدات اخیر علیه مراکز عبادی مسلمانان، سویکان از مقامات آلمانی درخواست کرد: مسلمانان عمیقا ناامن هستن! دولت موظف است اقدامات اعتماد سازی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: مقامات آلمانی وظیفه دارند که تضمین کنند تمامی مردم قادر باشند بدون ترس و نگرانی از خشونت به اعمال دینی شان بپردازند.

این سازمان در سال 2007 به عنوان تشکیلاتی برای نزدیک سازی چهار سازمان اصلی اسلامی در آلمان یعنی شورای مرکزی مسلمانان آلمان، اتحادیه اسلامی – ترکی امور مذهبی (دیبیت)، شورای اسلامی جمهوری فدرال آلمان و انجمن مراکز فرهنگی – اسلامی تشکیل شد.

 

تنها در ماه جولای، تهدید به بمب گذاری علیه مساجد در شهرهای ایزلون، فیلینگن-اشونینگن و مونیخ، همراه با مسجد مرکزی شهر کلن (بزرگترین مرکز عبادی مسلمانان در آلمان) به وقوع پیوست و در مواردی مجبور به تخلیه مساجد شدند. در روزهای اخیر تهدیدهای مشابهی علیه مساجد در شهرهای دویسبورگ، مانهایم و ماینز جامعه اسلامی را نگران ساخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha