دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
نعیم آبادی

امام‌جمعه بندرعباس گفت: کشور ما همواره پرچم‌دار وحدت و انسجام اسلامی بوده و توطئه‌های زیادی که علیه نظام جمهوری اسلامی می‌شود نیز از بابت نیل ایران اسلامی به سمت متحد کردن جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بندرعباس شب گذشته در  مراسم دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور با روحانیون شیعه و اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به درپیش بودن میلاد پر خیر و برکت پیامبراکرم(ص) و هفته وحدت، ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: حضرت آدم(ع) وقتی خواست توبه کند، خداوند را به پیامبراسلام(ص) قسم داد و به حضرت محمد(ص) توسل جست.

وی ادامه داد: آنگاه که خداوند پرسید اسم محمد(ص) را از کجا دانستی آدم(ع) پاسخ داد، اسم او را بر عرش دیدم و فهمیدم وی در نزد تو بسیار مقرب و عزیز است و سپس خداوند فرمود؛ اگر محمد(ص) نبود تو را هم خلق نمی‌کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر مسئله وحدت تصریح کرد: کشور همواره پرچم‌دار وحدت و انسجام اسلامی بوده و توطئه‌های زیادی که علیه نظام جمهوری اسلامی می‌شود نیز از بابت نیل ایران اسلامی به سمت متحد کردن جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه آرمان انقلاب اسلامی یکصدا کردن امت‌های اسلامی است گفت: وحدت و تشکیل امت واحده علیه استکبار جهانی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه  با بیان اینکه در مسائل اقتصادی شیعه و اهل‌سنت از سهم برابر برخوردارند گفت: در مسائل مذهبی نیز در استان ما ده‌ها مدرسه علوم دینی اهل‌سنت در حال فعالیت هستند و ائمه جمعه و جماعت اهل‌سنت، آزادانه به عبادت و زندگی خود می‌پردازند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه شیعه و اهل‌سنت در هرمزگان با احساس برادری با هم زندگی می‌کنند گفت: بنده هیچ‌جا از مناطق اهل‌سنت نرفتم، مگر اینکه آنها من را از خودشان می‌دانستند و من هم آنها را از خودم می‌دانستم و می‌دانم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha