دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
گفت و گو با استاد حوزه بندرعباس در هفته دولت

حوزه/ راضیه سلطان عباسی ندوشن گفت: انتخاب کارگزاران برای منصب های حکومتی بدون پشتوانه فکری و رفتاری عفیفانه و صالح و شایسته موجب نارضایتی مردم و خشنودی خواصی می شود که از دایره ی اخلاق کارگزاران اسلامی خارج شده اند.

خانم عباسی ضمن تبریک هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، با اشاره به اینکه این هفته با شهادت بزرگانی همچون شهید باهنر و شهید رجایی به هفته دولت نامگذاری شده است، بیان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) فلسفه نام گذاری ایام شهادت این دو شهید به عنوان هفته دولت، زنده ماندن فکر، رفتار و شخصیت بزرگ منشی آن دو شهید و الگو قرار گرفتن خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن شهیدان برای دولتمردان است.

وی با استناد به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ارزش آقای رجایی، ارزش آقای باهنر  به این بود که خودی بودند، با مردم بودند، برای مردم خدمت می کردند»، خاطر نشان شد: راز ماندگاری یاد و خاطره آن دو شهید در قلب های مردم، خدمتگزاری و مردمی بودن آن ها بود.

استاد حوزه علمیه بندرعباس به اهمیت اخلاق مداری در کارگزاران اشاره کرد و تصریح کرد: امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه طی نامه‌ای به مالک اشتر در رعایت اخلاق علمی و عملی کارگزاران او تاکید می کند.

وی افزود: دولتمردان و کارگزاران جامعه به عنوان مهمترین ارکان حکومت، نقش بسزایی در اداره حکومت دارند.

استاد حوزه علمیه بندرعباس گفت: انتخاب کارگزاران برای منصب های حکومتی بدون پشتوانه فکری و رفتاری عفیفانه و صالح و شایسته موجب نارضایتی مردم و خشنودی خواصی می شود که از دایره ی اخلاق کارگزاران اسلامی خارج شده اند.

معاون فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تصریح کرد: نهادینه و عملیاتی شدن تقوی و همچنین دیگر رفتارهای عملی در تمام ابعاد و اخلاق هر یک از مسئولان علاوه بر معرفی الگوی مناسب برای مردم، موجب تحکیم حکومت توحیدی خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش های ارزنده و دلسوزانه کارگزاران دلسوز حکومت اسلامی، افزود: پیشبرد برنامه های راهبردی آنها مطابق با محوریت سخنان حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه موجب تمدن سازی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha