شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری با اشاره به شاخصه‌های حوزه انقلابی، گفت: معنی حوزه انقلابی بی‌تفاوت نبودن در قبال مسائل سیاسی روز و دارای موضع روشن بودن است و حوزه و روحانیت نمی‌توانند از کنار مسائل با محافظه‌کاری عبور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام عیسی برادری صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علیمه رسول اکرم (ص) تکاب، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) در زمینه فضلیت علم و دانش، اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی (ع) ارزش علم را این گونه بیان می‌کنند، اَلْعِلْمُ وِرَاثَةٌ کَرِیمَةٌ وَ اَلْآدَابُ حُلَلٌ حِسَانٌ، علم، ارثیه‌ای با ارزش، و ادب، زیوری نیکو است و باید طلبه به این دو ارزش مجهز باشد.

وی ادامه داد: آراستگی طالب علم به ادب و اخلاق شایسته است و این دو طالب علم را زینت می‌بخشد.

امام جمعه تکاب در ادامه با اشاره به شاخصه‌های حوزه انقلابی، بیان داشت: معنی حوزه انقلابی بی‌تفاوت نبودن در قبال مسائل سیاسی روز و دارای موضع روشن بودن است و حوزه و روحانیت نمی‌توانند از کنار مسائل با محافظه‌کاری عبور کنند.

وی ضمن هشدار به توطئه‌های برخی جریانات برای ضربه زدن به اعتقادان و دین مردم، افزود: در عصری که بر خلاف سیره علمای سلف، مرجع تراشی و مطرح کردن افرادی به عنوان اعاظم خود خوانده، باب شده است، بیشر از هر زمان دیگری متخلق شدن به اخلاق اسلامی نیاز هست.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: روحانیت با آراستگی به ادب و تواضع، ارزش دوچندان پیدا کرده و زمینه بروز ناهنجاری‌های رفتاری و خلاف شئون را از خود دور می‌کند.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha