شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله محمدی خراسانی

حوزه/ عضو هیئت مدیره مرکز خدمات گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران این است که باید همیشه در دسترس مردم باشند و نباید به بهانه کار زیاد از مردم دوری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران این است که باید همیشه در دسترس مردم باشند و نباید به بهانه کار زیاد از مردم دوری کنند.

وی با بیان اینکه سه گروه همیشه باید در دسترس مردم باشند افزود: اولین گروه عالمان دین هستند؛ کسانی که لباس مقدس روحانیت را می‌پوشند باید در خانه شان به روی مردم باش باشد و پاسخگوی آنها در مسائل دینی باشند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: گروه دومی که همیشه باید در دسترس مردم باشند پزشکان هستند و گروه سوم کسانی هستند که مسئولیتی را قبول می‌کنند.

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) به مالک فرمودند مبادا مدت طولانی از مردم فاصله بگیری، زیرا احتجاب حکام از مردم، خود نوعی تنگنا و باعث بی‌اطلاعی از حقایق می شود و از سوی دیگر موجب بی‌اطلاعی مردم از واقعیت جریان کارها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خراسانی گفت: در برخی ادارات باید چندین اتاق را طی کنی تا مدیر آن اداره را ملاقات کنی، این امر واقعاً درست نیست، اتاق مدیر باید جایی باشد که مردم به راحتی به او دسترسی داشته باشند.

وی بیان کرد: وظیفه اصلی مدیران رفع مشکلات مردم است و نباید به دلیل داشتن کار از مردم دوری کنند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به رفتار امام راحل با مردم گفت: نزدیکان امام(ره) در خاطرات خود تعریف می‌کنند که ایشان نزدیک به 6 ساعت در شبانه‌روز با مردم دیدار داشتند و هیچ‌گاه از ملاقات با مردم ابراز نگرانی نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند نزدیک‌ترین شما نسبت به من در روز قیامت کسانی هستند که راست‌گوتر در گفتار، امانت دارتر، خوش‌خلق‌تر، و به مردم از همه نزدیک‌تر باشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha