شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
نخستین رئیس پلیس مسلمان در نیوجرسی سوگند یاد کرد

حوزه/ درحالی که اداره پلیس نیوجرسی به خاطر افشاء رشوه گیری ها در وضعیت متزلزلی قرار دارد، روز سه شنبه در مراسمی که در سالن شهرداری برگزار شد، نخستین رئیس پلیس مسلمان این شهر سوگند یاد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nj، در مراسمی که روز سه شنبه در سالن شهرداری نیوجرسی برگزار شد، بایکورا، ۶۰ ساله به عنوان نخستین رئیس پلیس مسلمان این شهر سوگند یاد کرد. این مراسم با حضور آندره سیگ نخستین شهردار عرب- آمریکایی این شهر برگزار شد و هر دو اعلام کردند که فصل جدیدی را در تاریخ نیوجرسی آغاز کرده و مبارزه با جرایم مسلحانه و فساد را آغاز خواهند کرد.

او از خانواده ای بوده که به هنگام کودکی از ترکیه به پاترسون مهاجرت کرده اند و معتقد است که تاریخچه زندگی اش می تواند به اداره شهری در نیوجرسی که یکی از شهرهای متنوع قومیتی در جهان است کمک کند.

بیکورا صبح چهارشنبه گفت: پیشینه من به عنوان یک مهاجر نسل اول می تواند تاثیرگذار باشد. مردم اغلب راحت طلب هستند و فکر می کنند که با آنان رفتار عادلانه ای می شود به ویژه اگر در جوامع منزوی باشند.

 به گفته سیگ، بایکورا احتمالا نخستین رئیس پلیس ترک تبار در آمریکا است.

 گفتنی است بایکورا هفدهمین رئیس پلیس این شهر است و وی زمانی جانشین رئیس پلیس قبلی شده که اداره پلیس نیوجرسی در متزلزل ترین شرایط به سر می برد و ۸ افسر پلیس محلی به اتهام گرفتن رشوه از رانندگان متخلف، توسط اف بی آی دستگیر شده اند. جانشین وی تروی اسوالد به عنوان رئیس پلیس قبلی در روز نخست فوریه بازنشسته اعلام شد.

به گفته سیگ، بایکورا ۲۱۸ هزار دلار درآمد خواهد داشت.

 سیگ گفت: در دوره ای دشوار برای اداره پلیس ، انتصاب بیکورا یک حرکت عقل سلیم بود و امیدوارم احساس امنیت را به ما برگرداند.

وی افزود: این تصمیم من بود و براساس صداقت او این تصمیم را گرفتم. او به هوش و صداقت و تعهد شهرت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha