یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 905211
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
تصاویر / بازدید نماینده ولی فقیه در استان همدان از کارگاه های تولید سفال شهر جهانی سفال، لالجین، به مناسبت هفته صنایع دستی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان، از شهر جهانی سفال، لالجین دیدن کرد و به مشکلات سفالگران رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز به همراه مسئولان شهرستان بهار و لالجین از شهر جهانی سفال، لالجین دیدن کرد و ضمن تقدیر از خدمات فعالان این عرصه از چند کارگاه بازدید و خواستار رسیدگی به مشکلات این افراد شد.

وی با تبریک هفته صنایع دستی، گفت: این هفته‌ بهترین زمان برای گوش دادن به مشکلات و حرف‌های فعالان در حوزه صنایع دستی است و مسئولان باید ضمن شنیدن این مشکلات درصدد رفع آن باشند.

بیشتر ببینید:

تصاویر بازدید امام جمعه همدان از کارگاه‌های تولید سفال شهر لالجین

نماینده ولی فقیه در همدان، لالجین را شهری نمونه در حوزه مسائل صنایع دستی عنوان کرد و گفت: در کنار تمامی اقدامات انجام شده در راستای معرفی این شهر به عنوان شهر جهانی سفال، اما متاسفانه نتوانسته‌ایم آن طور که باید نام لالجین را در سطح کشور و جهان مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه باید به هنرمندان لالجین که به خاک جان می‌دهند، دست‌مریزاد گفت، مطرح کرد: فعالیت ما باید به نحوی باشد که در کنار نام صنایع دستی، نام لالجین نیز مطرح شود و  لازمه این کار و جهانی شدن شهر لالجین، فعالیت در سطح ملی است، چرا که این صنعت یک صنعت منحصر به فرد در این منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه روحی که در صنایع دستی وجود دارد در صنایع صنعتی مشاهده نمی‌شود، گفت: متاسفانه در برخی از موارد شاهد هستیم که در شهر جهانی سفال، محصولات سفال ساخت چین به فروش می‌رسد و این یعنی مشکلی در کار وجود دارد که لازم است از ورود اجناس خارجی ممانعت شود.

وی، خواستار توجه مدیران به مشکلات و دغدغه‌های تولیدکنندگان شد و بیان کرد: مدیران باید با گوش دادن به مشکلات و درد و دل‌های تولید کنندگان، برای رفع مشکلات آنها اقدام جدی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای تولید و کاهش بیکاری در این منطقه، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود از صنایع دستی لالجین استفاده کردند و این کار تاکیدی بر اهمیت توجه به صنایع دستی و تولیدات داخلی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha