دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

حوزه/ از ثمرات و دستاوردهای امام صادق (ع)، حوزه‌های علمیه در دنیای تشیع و اسلام هستند که از افتخارات و کرامات بزرگ وجود ایشان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: حضرت امام جعفر صادق (ع) از افتخارات فقه، علم و دانش به شمار می‌آیند و در دنیای اسلام کسانی که در عصر ایشان بودند افتخار شاگردی ایشان را داشتند و به شاگردی شاگردانش نیز افتخار می‌کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این بسیاری از چهره‌های سرشناس علمی دنیا و برخی از پیشوایان مذاهب اهل سنت افتخار می‌کردند که شاگرد این امام بوده و از مظهر ایشان بهره‌مند شده و یا از مظهر شاگردانش بهره و استفاده برده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی افزود: امام خمینی (ره) درباره امام صادق می‌فرمایند: ما مفتخر هستیم که امام باقر (ع) شکافنده علوم و امام صادق (ع) فخر فقه و دانش هستند و ما شاگردان و ارادتمندان مکتب فقهی، علمی و فرهنگی چنین انسان‌هایی هستیم

وی ادامه داد: همه سیره، سنت و تاریخ پرزحمت و آمیخته با مجاهدت‌های ایشان در مسیر اعتلای کلمه حق و به اهتزاز درآوردن پرچم توحید ناب و نشر و گسترش علوم ناب قرآنی، آسمانی و روشنگری جوامع انسانی بوده است که از ثمرات و دستاوردهای این امام همام، حوزه‌های علمیه در دنیای تشیع و اسلام هستند که از افتخارات و کرامات بزرگ وجود ایشان است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: حوزه علمیه قم نیز یکی از این مراکز علمی و دینی است که کانون نشر فقه، علم، ادب، اخلاق و عدالت است.

وی به مسیری که اهل‌بیت (ع) به انسان‌ها نشان داده‌اند اشاره کرد و گفت: پیام و سفارش امام صادق (ع) به پیروانش به‌عنوان جعفری این است که سعی کنید در زندگی سرآمد و پیشگام باشید و علاوه بر این فرهنگی متعالی همراه باادب و اخلاق نیکو را سرلوحه خود قرار بدهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha