سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 916870
۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
برگزاری عزاداری هروله "طویریج" در بین الحرمین کربلا

حوزه/ کربلا امروز نیز همچون هزار سال گذشته شاهد حضور عزادارانی بود که دل هایشان از عشق حسین پر بود و خود را به کربلا رسانده بودند تا بگویند عاشورا نه یک روز که به وسعت تاریخ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز کربلای معلا شاهد عاشورایی پرشور و البته متفاوت بود.

کربلا امروز نیز همچون هزار سال گذشته شاهد حضور عزادارانی بود که دل هایشان از عشق حسین پر بود و خود را به کربلا رسانده بودند تا بگویند عاشورا نه یک روز که به وسعت تاریخ است.

از صبح امروز و پس از اذان صبح اولین دسته های عزاداری وارد حرم حسینی شدند و بر سر و سینه زنان شهادت سید و سالار شهیدان را به سوگ نشستند.

مردم با رعایت نکات بهداشتی با حضور در بین الحرمین، آستان مقدس حسینی و حرم ابالفضل العباس(ع) با حضور در دسته های عزاداری به سوگواری پرداختند.

همچنین ساعتی پس از اقامه نماز ظهر دسته عزاداری طویریج که قدمتی طولانی داشته و مورد توجه علما است وارد بین الحرمین شد.

معاون تولیت آستان قدس حسینی در این خصوص اظهار داشت: آستان قدس حسینی برنامه منظمی جهت برگزار شدن دسته طویریج با رعایت پروتکل های بهداشتی جهت حفظ سلامت عزاداران و زائران تدوین کرد. به دلیل انتشار ویروس کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری این مراسم ضروری است و آستان قدس حسینی فضای بین صحن حضرت زینب (علیها السلام) تا تل زینبی را جهت کاهش ازدحام برای عزاداران اختصاص داد.

مسئول بخش فنی و مهندسی آستان قدس حسینی اظهار داشت: تمامی ورودیهای آستان مقدس با شن پوشانده شد تا ورود و خروج عزاداران تسهیل شود و سه ورودی باب القبله، باب الرجاء و باب الزینبیه برای ورود عزاداران و بابهای (باب قاضی الحاجات، باب الشهداء، باب الکرامه و باب السلام) برای خروج زائران و عزاداران اختصاص یافت.

* نصب ۵۸ پرچم سیاه حسینی به عنوان نماد عمر شریف امام حسین (علیه السلام) در بین الحرمین

همچنین رئیس بخش بین الحرمین از نصب پنجاه و هشت پرچم سیاه حسینی که نماد عمر شریف امام حسین (علیه السلام) است خبر داد.

نافع الموسوی، رئیس بخش بین الحرمین گفت: از مهمترین نشانه های عزا در بین الحرمین نصب پنجاه و هشت پرچم حزن و اندوه است که نماد عمر با برکت حضرت امام حسین (علیه السلام) می باشد و بر روی تیرهای برق دو طرف بین الحرمین نصب شد و بر روی آن عبارت «السلام علیک یا سیّد الشهداء» و «یا قمر بنی هاشم» با رنگ قرمز و در ابعاد یکپارچه نوشته شده است.

وی افزود: همچنین پلاکاردهای سیاهی میان پرچمها آویخته شده است که بر روی آن  عبارت «السلام علیک یا سیّد الشهداء» و «یا قمر بنی هاشم» با رنگ قرمز نوشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Masi IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    1 0
    آقا میشود یه روزی منم زائر کربلایت بشم و بیام پابوست
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 0
      انشاالله
    • حمید جودوی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
      0 0
      انشالله بزودی تشریف ببرید ولی اگه اربعین رو درک کنی دیونه ی زیارت میشی سعی کن اربعین بری
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
      0 0
      اگر مشرف بشود ، که إن شاء الله توفیق عام تشرّف حاصل گردد . تشریف به معنای شرف دادن است ، و در مقامی مثل ورود مهمان می گوییم . در توفیق زیارت می گویبم توفیق تشرّف . أیدکم الله و إیای .
  • FR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    تروخدا مرز باز کنید اربعین بریم تروخدا