شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
معظمی

حوزه / یک بازیگر گفت: به دلیل حضور فردی چون داوود میرباقری به عنوان کارگردان پشت دوربین «مختارنامه»، این سریال یکی از بهترین تولیدات عاشورای سینما و تلویزیون کشورمان است.

انوش معظمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، کار عاشورایی را این‌گونه توصیف کرد: ابتدایی‌ترین شکل از فیلم یا سریال عاشورایی آثاری است که در آنها مستقیماً به واقعه کربلا پرداخته می‌شود، اما اگر بخواهیم دامنه تعریف خود را  وسیع‌تر کنیم باید گفت، هر اثری که در آن فلسفه قیام عاشورا مد نظر باشد آن کار جزء تولیدات عاشورایی و محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تولیدات مستقیم، تاثیرگذاری بیشتری دارند یا این‌که پرداختن به عاشورا در قالب قصه‌های معاصر؟ گفت: مسلماً فیلم یا سریالی که به صورت مستقیم به عاشورا توجه کرده باشد بیشتر مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما در این میان یک شرط لازم و واجب وجود دارد آنهم این‌که فردی که می‌خواهد روایت مستقیم به عاشورا داشته باشد باید آن حوزه را به طور کامل شناخته و به همه جوانب آن اشراف داشته باشد.

بازیگر سریال «مختارنامه» افزود: منظور از اشراف، جدا از آگاهی‌های حرفه‌ای، داشتن اطلاعات فقهی و تاریخی است، چون اگر در این حوزه بدون داشتن اطلاعات فقهی و تاریخی عمل کنیم ممکن است باعث پیدا شدن حاشیه‌هایی شویم که آن اثر را زیر سوال برد، اما درباره نگاه غیرمستقیم به عاشورا نیز باید بگویم گاهی اوقات به دلیل آشنایی فیلمساز و نویسنده اثری در این فرم خلق می‌شود که شاید تاثیرش از کارهای مستقیم نیز بیشتر شود.

معظمی ادامه داد: سریال مختارنامه یکی از بهترین تولیداتی بود که در تلویزیون با محوریت عاشورا ساخته شده است. در این سریال فردی در راس هرم تولید قرار داشت که دانش فراوانش در حوزه علوم دینی و فقهی شهره است. جدا از این، داشته‌های فنی وی نیز بر همگان ثابت شده است، برای همین بعد از گذشت یک دهه هنوز این سریال تماشایی است و هرگاه از تلویزیون پخش می‌شود مخاطبان بسیاری بیننده آن هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha