شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
بیگی

حوزه/ حجت الاسلام بیگی از برگزاری دوره آموزشی ۱۶ ساعته ویژه اساتید دروس اخلاق پایه پنج حوزه و اساتید تفسیر قرآن سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام علی اصغر بیگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: با هدف رفع مهجوریت از کتاب عظیم نهج البلاغه، دوره های آموزشی در حال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه اخیرا دوره ۱۶ ساعته آموزشی با موضوع« اخلاق اسلامی بامحوریت نهج البلاغه» برای پایه پنج حوزه علمیه اصفهان تعریف شد، گفت: در این دوره اساتید دروس اخلاق پایه پنج حوزه علمیه اصفهان و استادان تفسیر قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کردند.

مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان با تاکید براینکه این دوره آموزشی در دو روز برگزار می شود که نخستین روز آن برگزار شده است، عنوان کرد: این دوره با تدریس اساتید ومتخصصین برجسته در زمینه نهج البلاغه از حوزه علمیه قم و اصفهان برگزار می شود.

وی در توضیح اساتید این دوره آموزشی اظهار کرد: حجت الاسلام دکتر غلامعلی، حجت الاسلام موسوی مولف کتاب "تمام نهج البلاغه"، حجت الاسلام شیخ علی رهبر و حجت الاسلام بهشتی نژاد از جمله اساتید این دوره آموزشی هستند.

حجت الاسلام بیگی خاطرنشان کرد: ضرورت طرح نهج البلاغه در حوزه های علمیه، بهره بردای از نهج البلاغه در دروس اخلاق، روش های تدریس نهج البلاغه و روش شناسی تحقیق و تبلیغ در نهج البلاغه از جمله سرفصل های آموزشی این دوره برای روحانیون معزز است.

وی اعلام کرد: دوره های آموزشی به زودی برای اساتید پایه سوم هم برگزار خواهد شد.

مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان تصریح کرد: ضرورت نیاز به نهج البلاغه، ضرورت نیاز مطرح شدن دین در جامعه و در جهان بشریت امروز است و امیداوریم این چنین عملکردهایی باعث بازگشت نهج البلاغه به جایگاه والای خود در جامعه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha