جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
آیین تکریم و معارفه امام جمعه مسجد سلیمان

حوزه/ آیین تکریم و معارفه امام‌جمعه شهرستان مسجدسلیمان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و دیگر مسئولان استانی در مصلای امام خمینی(ره ) شهرستان مسجدسلیمان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان، امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ١٣٩٩ با حضور علماء، فضلا و جمعی از مسئولان استانی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجج‌اسلام والمسلمین «سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان»، «مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان»، و حجج‌اسلام «جلیل علی نژاد، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان»، «سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان» و برخی از ائمه جمعه استان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام امینی ضمن تأکید بر تعاون و بهره‌گیری از تمام توان نیروهای انسانی اظهار داشت: توسعه علم، فرهنگ، اقتصاد و دیگر امور هر جامعه به تعاون و بهره‌گیری از تمام توان نیروهای انسانی آن جامعه وابسته بوده و ازاین‌رو دین اسلام با نگاه ویژه‌ای که به تعاون و مشارکت اجتماعی و در امتداد آن توسعه داشته، آدابی را به‌منظور همدلی و همسوسازی افکار و حضور فعال مسلمانان در مجامع اجتماعی طراحی کرده است.

وی در تکریم جایگاه نماز جمعه بیان کرد: «نماز جمعه» فریضه‌ای است که بیانگر روح تعاون و موجب تحکیم ارتباطات بوده و قابلیت آن را دارد که مجموعه امت اسلامی را همچون دانه‌های تسبیح به یکدیگر پیوند داده و موجبات ترقی و پیشرفت آن‌ها را فراهم آورد فلذا یکی از برنامه‌های ویژه آیین آسمانی برای تحقق وحدت اجتماعی، فریضه عبادی سیاسی«نماز جمعه» است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، از زحمات حجت‌الاسلام‌ امینی تقدیر و حجت‌الاسلام‌ سید حسن سید احمدی را به‌عنوان امام‌جمعه جدید مسجدسلیمان منصوب کردند.

لازم به ذکر است حجت‌الاسلام سید حسن سید احمدی پیش‌ازاین در سمت امام‌ جمعه شهرستان لالی مشغول به خدمت بوده و به مدت ۸سال بر منبر امامت جمعه در هوشیاری و بیداری اسلامی مردم شهرستان لالی، نقش مؤثری داشتند.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحمان IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    من بچه اندکاهم روستای شلال خیل مشکل دارم خاستم برم پیش امام جمعه کجا باید ببینمش