شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 933648
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
خلیل صادقی

حوزه/ اصلا میدونی چیه؟ محیط اطراف و آدماش، مربی‌های خوبی برامون هستن یا ما رو بالا میبرن یا پایین. این تویی که انتخاب میکنی کدومش باشی.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام خلیل صادقی در صفحه مجازی‌اش با انتشار تصویری نوشته است:

هر کدوم از ماها یک نقطه عطف داریم. یعنی خواسته یا ناخواسته در موقعیت مکانی یا زمانی واقع شدیم که تاثیر به سزایی در شکل گیری شخصیت و آینده‌مون داشته.

نقطه عطف زندگی من هم دوران دانشجویی‌ام بود. منی که با سری پر از شوقِ طلبه شدن سر از دانشگاه درآورده بودم و هیچ گاه هم پشیمان از انتخابم در آن مقطع نبودم و نیستم.

ایامی که از بهترین روزهای عمرم بود و به اذعان همه رفقایی که با هم بودیم، تکرار ناشدنی است و الان فقط حسرتش رو می‌خوریم و دلمون براش تنگ میشه!

نکته اساسی و مهم در این موقعیت‌های حساس زندگی اینه که بدونی کجا داری میری و میخوای چیکار کنی؟

با کی نشست و برخاست داری و دغدغه‌های ذهنیت چی‌ان و چه عیاری دارن!

من هم مثل خیلی از دانشجوهای ترم پایینی که از زندان آموزش متوسطه آزاد شده و وارد جایی بِسان اقیانوس گشته، سردرگُم بودم و پر از علامت سؤال برای آینده‌ام.

ولی رفاقت با افرادی که مثل هم فکر می‌کردیم و به اصطلاح تو فاز هم بودیم خیلی موثر بود. مَحملی به اسم بسیج دانشجویی عامل دور هم جمع شدنمون و تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک بود. محیطی که نقش به سزایی در رشد کردنمون داشت.

اصلا میدونی چیه؟ محیط اطراف و آدماش، مربی‌های خوبی برامون هستن یا ما رو بالا میبرن یا پایین. این تویی که انتخاب میکنی کدومش باشی.

پ ن :
۶ نفر از ۸ نفری که حاضر در تصویر هستیم بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در سِلک روحانیت درآمده‌ایم.

دو نفر دیگر هم در صداوسیما و سنگر دانشگاه منشاء برکات هستند.(عکس مربوط به چند سال قبلِ و گیر ندین به کرونا و ماسک و این حرفها).

به طلبه بودنم افتخار میکنم و معتقدم طلاب دانشگاه دیده، یه جورِ دیگه میتونن مؤثر باشن به شرطی که مودب و مقیّد به آداب طلبگی هم باشند.
یعنی باشم و باشیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    محمل درسته یا محفل؟