شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
گبرلو

حوزه / یک کارشناس سینما گفت: با ورود سینماگران جوان و آرمانخواه، به آینده هنر ارزشی در هنر هفتم امیدوارم.

محمود گبرلو منتقد و کارشناس سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ارزیابی خود را از فیلم‌های ارزشی جشنواره چنین بیان کرد: در بین ۱۶ فیلمی که در جشنواره فیلم فجر دیدیم به آثاری برخوردیم که نشان می‌دهد فیلمسازان جوانی وجود دارند که هم سینما را می‌شناسند هم اینکه آرمانخواه هستند؛ فیلم‌هایی نظیر مصلحت «روزی روزگاری آبادان»، «منصور»، «تک‌تیرانداز» از جمله این کارها هستند.

وی افزود: ورود فیلمسازان جوان به موضوعات ارزشی، نشان می‌دهد اگر حمایت از این کارها صورت گیرد تماشاگران خاموش سینما که من از آنها به عنوان مدافعان آرمان‌های جامعه نام می‌برم مجدد به هنر هفتم روی خوش نشان دهند، زیرا این بخش از تماشاگران سینما به دلیل این که مدت‌ها بود فیلم‌های مورد نظرشان را در سینما نمی‌دیدند با سینما ارتباط خود را قطع کرده بودند.

گبرلو درباره فیلم «مصلحت» گفت: دارابی فیلمساز این کار با ورود به موضوعی که خیلی‌ها جرات نزدیک شدن به آن را ندارند تلاش کرد تا مردم نگاهی واقعی‌تر و منصفانه‌تر به موضوعات اجتماعی داشته باشند. در فیلم «منصور» نیز شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم، چون قصه فرماندهی بیان می‌شود که جدا از رشادت‌ها و شجاعت‌های جنگی توانسته با درایت خود به پیشرفت جامعه در بحث سخت‌افزاری کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: با ورود فیلمسازان جوانی که آرمان‌خواه هستند و دغدغه‌شان ارزش‌هاست می توانیم به آینده سینما امیدوار باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha