دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد مشرف

حوزه/ رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، حدیث و معارف اهل‌بیت(ع) به زبان انگلیسی در دهه کرامت خبر داد و گفت: در این راستا با ۱۲۷ مرکز قرآنی در سراسر جهان برای معرفی این دوره‌ها به مخاطبان بین المللی ارتباط برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیداحمد مشرف با اشاره به توسعه آموزش‌های قرآنی، حدیثی و معارفی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در سال ۱۴۰۰، ابراز کرد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در سطح استانی، کشوری و بین المللی آموزش‌های قرآنی، حدیثی و معارفی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش در سطح بین‌المللی با بهره‌مندی از فضای مجازی و آموزش از راه دور انجام می‌شود، گفت: ما در سال جاری در سه زبان انگلیسی، عربی و اردو که پرمخاطب‌ترین زبان‌های مرتبط با این مرکز هستند آموزش‌های مجازی را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه کارهای مقدماتی برای آموزش انگلیسی شکل گرفته و ما از دهه کرامت برای مخاطبان انگلیسی زبان آموزش‌های قرآنی، حدیثی و معارفی را آغاز خواهیم کرد، افزود: در این راستا مرکز قرآن و حدیث برای جذب مخاطبان بین‌المللی و معرفی دوره‌های آموزش مجازی این مرکز به آن‌ها با ۱۲۷ مرکز اسلامی در کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرده است.

وی با بیان اینکه مراکز خارجی مرتبط با مرکز قرآن و حدیث در هر پنج قاره جهان فعالیت دارند و با طیف وسیعی از مخاطبان علاقه‌مند در ارتباط هستند، افزود: شروع اولین دوره آموزش مجازی بین المللی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت امسال با زبان انگلیسی خواهد بود و تا پایان سال دوره‌های عربی و اردو زبان نیز به آموزش‌های ما اضافه خواهد شد و در سال‌های بعد زبان‌های اسپانیولی، آلمانی و فرانسوی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام  مشرف با اشاره به کار پژوهشی انجام شده برای تهیه و تدوین کتاب‌ها و جزوات آموزشی به زبان‌های مختلف، اظهار کرد: زیر ساخت‌ها و بسترهای لازم برای اجرای آموزش مجازی از جمله ایجاد سامانه آموزش مجازی، سایت و کانال در بخش انگلیسی فراهم شده و با توجه به استقبال مخاطبان، با اساتید نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد تا این دوره های آموزشی با بهترین کیفیت انجام شود.

وی افزود: عناوین این دوره‌ها عبارت از درست‌خوانی قرآن کریم، نیکوخوانی قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب قرآن، مفاهیم و معارف قرآن کریم، مفاهیم و معارف نهج البلاغه، مفاهیم و معارف صحیفه سجادیه، شیعه شناسی و مهدویت، احکام شرعی و … است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی تلگرام edusupport_f@ ارتباط برقرار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha