پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سالگرد ارتحال امام

حوزه/ موسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: مبلغان باید نسبت به ویژگی های اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی امام(ره) آگاهی یافته و شخصیت ملکوتی و اندیشه ها و آرمان های ایشان را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام حسین طاهری، در نشست پژوهشی که با محوریت «ویژگی های فردی و اجتماعی امام خمینی(رحمة الله علیه)» به صورت مجازی برگزار شد، با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب و شهدای حماسه ۱۵ خرداد، بیان کرد: امام راحل(رحمة الله علیه) شخصیتی جامع و بی نظیر است که با اتکال به خداوند متعال و اندیشه های بلند الهی توانست نام انقلاب اسلامی را در جهان احیا کند.

وی، مهم ترین رکن ماندگاری یاد حضرت امام خمینی(ره) را خلوص نیت در کارها دانست و گفت: اخلاص در رفتار و زندگی امام راحل(رحمة الله علیه) مشهود بوده و تمام کارها را برای خدا انجام می دادند، لذا خدامحوری و اخلاص باعث شد یاد و خاطره ایشان در دل ها ماندگار و جاودانه شود.

موسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان ادامه داد: رفتارهای فردی حضرت امام خمینی(ره) در جمع تاثیرگذار بود، زیرا وقتی انسان خالص باشد، حق تعالی خلوص را در قلب خلق و مردم قرار می دهد.

حجت الاسلام طاهری، مهم ترین رکن انقلاب را الهی بودن دانست و اظهار کرد: رزمندگان اسلام در جبهه با یاد خدا و توسل به اهل بیت(علیهم السلام) و قرائت دعا و نماز شب پیروز می شدند، بنابراین، امروز نیز برای غلبه بر دشمنان داخلی و خارجی و فائق آمدن بر مشکلات باید به خداوند متعال توکل داشته باشیم.

وی، مردم داری و همراهی و همدلی با آنان را از ویژگی های بارز امام(ره) معرفی کرد و افزود: امام راحل ولی فقیه و حاکم اسلامی بود و ارتباط ایشان با مردم، جوانان و جامعه در تاریخ انسانی بی نظیر و مثال زدنی است.

استاد حوزه، آگاهی از شخصیت بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) و تبیین اندیشه های ایشان را از وظایف و رسالت های مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دین اسلام نسبت به ویژگی های اخلاقی، فردی، اجتماعی و سیاسی امام آگاهی یافته و شخصیت ملکوتی و اندیشه ها و آرمان های ایشان را برای جامعه انسانی و اسلامی تبیین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha