پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده

حوزه/ حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات دشمنان را دلسرد و ناامید ساخته و آنها را به عقب نشینی وا می دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌حجت الاسلام عیسی عیسی زاده، به تبیین مبانی حضور حداکثری در انتخابات از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: با توجه به این که انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن کریم و آموزه های اهل بیت(ع) است، برای بقای آن ضرورت دارد که مردم و مسؤولان به مبانی قرآنی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حتّی یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»، یکی از مبانی قرآنی حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را «تعیین سرنوشت» دانست و اظهار داشت: ما برای سامان بخشیدن به زندگی خود و دسترسی به نتیجه مطلوب باید در تعیین مدیران و مسؤولان نقش داشته باشیم.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق های رأی در انتخابات پیش رو تأکید و تصریح کرد: اگر مردم در انتخاب مدیران، دخالت نکرده و به دلیل عدم حضورشان، مدیرانی که شرایط لازم و لیاقت ندارند بر جامعه مسلط شوند، بدون شک شاهد ناکارآمدی ها و آلودگی های بیشتر خواهیم بود.

وی دومین مبنای قرآنی حضور حداکثری مردم در انتخابات را «نصرت دین الهی» دانست و افزود: امروز دین خداوند در قالب نظام جمهوری اسلامی تبلور یافته است، از این رو طبق سفارش قرآن کریم باید این نظام را یاری کرده و بدانیم یکی از مصادیق این یاری، حضور حداکثری پای صندوق های رأی است.

حجت الاسلام عیسی زاده با اشاره به اینکه حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات دشمنان را دلسرد و ناامید ساخته و آنها را به عقب نشینی وامی دارد، اظهار داشت: اگر مشارکت مردم به شکل حداکثری باشد، مدیرانی که روی کار می آیند، با روحیه قوی به کار می پردازند و به جامعه خدمت می کنند.

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه با بررسی دشمنان اسلام درمی یابیم که استکبار جهانی، منافقان و کشورهای مرتجع و خائن منطقه، همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا ملت ایران را از حضور در انتخابات منصرف و دلسرد کنند، تصریح کرد: از آنجا که این دشمنان در طول انقلاب اسلامی چیزی جز نابودی ما را نخواسته و نمی خواهند، برای شکست دادن آن ها باید تولید اقتدار و قدرت داشته باشیم و باور کنیم که یکی از مصادیق مهم این امر حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به آیه شریفه «و تعاونوا علی البر و التقوی»، سومین مبنای قرآنی حضور حداکثری در انتخابات را «مشارکت در کار خیر» دانست و با بیان اینکه یکی از بهترین مصادیق تقوا و نیکی، شرکت در انتخابات به منظور حفظ اقتدار کشور است، معیارهای قرآنی انتخاب اصلح را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: ایمان، علم، تقوا، دلسوزی و خدمت به مردم از معیارهای قرآنی انتخاب اصلح است.

حجت الاسلام عیسی زاده در پایان خاطرنشان کرد: انتظارات شهدا، توصیه ها و تکلیف کردن حضور در انتخابات از سوی رهبری و مراجع تقلید، ناامیدسازی دشمنان، تلاش برای رهایی از مشکلات و مواردی از این قبیل از ما دعوت می کند تا با حضور گسترده در انتخابات، برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب و نظام اسلامی تلاش داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha