شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 968328
۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
استاندار قم

حوزه/ افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال با حضوراستاندار قم صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در آئین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه های تفریحی و فضای سبز شهرداری قم، با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و بوستان ها، اظهار کرد: کارکردهای زیست محیطی، فرهنگی و گردشگری فضاهای سبز اثر زیادی در افزایش نشاط اجتماعی دارد.

استاندار قم با بیان اهمیت توجه به سرگرمی خانواده ها و غنی سازی اوقات فراغت، اضافه کرد: حفظ فضای سبز و باغات شهر اهمیت ویژه ای دارد و ضروری است با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فعالان زیست محیطی، از تغییر کاربری باغات قم پیشگیری نمود.

سرمست به خانه باغ های بزرگ در بدنه شهر و بافت تاریخ قم اشاره کرد و گفت: مدیران در برنامه ریزی های توسعه محور خود، به گونه ای جهت گیری کنند، که الزامات زیستی، فرهنگی، حفظ فضای سبز و افزایش مراکز تفریحی و بوستانها و پارکها را در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر توسعه متوازن شهر، ادامه داد: گسترش فضاهای سبز و اماکن فرهنگی و نیز ساماندهی بوستان ها در نقاط مختلف شهر از جمله در مناطق ۲، ۶ و پردیسان در دستور کار مدیران شهری قرار گیرد و همچنین بر ساماندهی اطراف بوستان جوان ضروری عنوان کرد.

استاندار قم همچنین لزوم دقت در رعایت استانداردها در فضاهای تفریحی و شهربازی را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان استاندارد قم ضمن اهتمام بر توسعه فضاهای تفریحی و شهربازی ها، ایمنی و استاندارد وسایل در این اماکن در اولویت قرار گیرد.

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان قم

وی به تدوین سند سازگاری با کم آبی اشاره کرد و گفت: در این سند سهم استان از ۸.۵ میلیون مترمکعب به ۲۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که این ۱۳.۵ میلیون مترمکعب اضافه برای طرح های فضای سبز تخصیص داده شده است و باید با تفکیک آب شرب شهروندان و فضای سبز و نیز مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب، منابع آبی لازم جهت توسعه طرح های فضای سبز تامین شود و بوستان ثامن در ابتدای جاده گرمسار با ظرفیت ۴۰۰ هکتاری از سوی منابع طبیعی می تواند در اختیار شهرداری قرار گیرد و مورد استفاده شهروندان قمی باشد

وی خاطر نشان کرد: نگاه استان و مدیریت استان به توسعه فضای سبز و اماکن تفریحی قم، همواره نگاهی حمایتی است و از طرح های جدید شهرداری با رعایت الزامات و در مسیر توسعه پایدار شهری، استقبال می کنیم.

گفتنی است در برنامه افتتاح پروژه های شهرداری، پروژه های شهربازی غدیر، بوستان طراوت (محله یک پردیسان)، بوستان کوهسار و فاز دو بوستان جنگلی رضوان، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال، ۵۸۰ هزار متر مربع فضای سبز جدید و ایجاد ۸۵ شغل جدید، افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha