چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ دکتر محمدرضا قدیر گفت: درمان کرونا اضافه کردن میزان تخت در مراکز درمانی نیست بلکه کنترل تجمعات و دورهمی ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدرضا قدیر امروز در نود و هفتمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌ بحران قم در تالار کرامت استانداری ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت:  متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی به حداقل رسیده و از طرفی میزان ابتلا به بیماری صعودی است.

وی  با اشاره به بستری بودن ۷۰۰ بیمار کرونایی در قم افزود: در این مدت ۱۳۶ تن پذیرش، ۱۰۹ بیمار بستری و ۸۹ بیمار نیز با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

به باور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درمان کرونا اضافه کردن میزان تخت در استان نیست بلکه کنترل تجمعات و دورهمی ها است.

قدیر با اشاره به وظایف سازمان های استان نسبت به کنترل کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان خسته شده اند، یک پرستار بیش از ۳۰ شیفت در ماه مشغول به فعالیت است، انتظار می رود تمامی سازمانها و ارگان ها در این شرایط حساس در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند.

*تولید این بیماری مهار شود

رئیس دانشگاه علو پزشکی قم گفت: در پیک قبل حداکثر ۶۰۰ بیمار بستری داشتیم این در حالی است که با این روند صعودی که در استان شاهد هستیم دور از انتظار نیست که نیازمند افتتاح بیمارستان صحرایی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: دغدغه ما تنها واکسیناسیون نیست، بیمار نباید در مراکز درمانی آسیب ببیند، واکسیناسیون یک امر ملی و از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.

قدیر از ورود ۳۰ هزار دوز واکسن ایرانی کووبرکت به همت استاندار به قم خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با کیفیت مطلوب تمامی جوامع هدف را واکسینه نمائیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با هشدار به عموم مردم جامعه نسبت به جدی گرفتن این بیماری افزود: تولید این بیماری باید مهار شود و این در صورتی انجام می شود که مردم بیماری را جدی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha