دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: امام حسین(ع) انجام تکلیف را به ما آموخت، این بر آمده از آیات قرآن کریم است، نباید دنبال بهانه برای عدم انجام تکلیف بود، باید نیت را برای خداوند خالص کرد و قطعا خداوند عنایتش را شامل حال ما می کند و اثر آن را خواهیم دید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) که به میزبانی دادگستری استان فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، به آیاتی از سوره مبارکه حج اشاره کرد و اظهار داشت: قیام اباعبدالله(ع) منبعث از آیات قرآن از جمله بعضی از آیات سوره مبارکه حج است.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) عنوان کرد: با توطئه هایی که دشمنان علیه اهل بیت(ع) انجام دادند نباید هیچ نامی از اهل بیت(ع) ماندگار می شد، اما مشاهده می کنیم که روزانه پنج بار جمله اشهد ان محمدا رسول الله از مناره های مساجد شنیده می شود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: خداوند در آیه ای از سوره حج اذن جهاد به  مسلمانان می دهد، چون همیشه دشمنان در صدد از بین بردن اسلام بودند، لذا باید مقابل آن ایستادگی کرد چراکه قرآن کریم اذن داده است، از این رو سید الشهدا(ع) با توجه به اینکه می داند در قیام چه اتفاقی رقم خواهد خورد باز به میدان می آید.

وی همچنین در خصوص جهاد و ۸ سال دفاع مقدس افزود: در ۸ سال دفاع مقدس روزانه تعدادی شهید تقدیم می کردیم و یک شهید یک شهر را آماده و سرخط می کرد و  کاهش آسیب ها بود؛ در خون شهدا باور و اعتقاد وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: دشمن اکنون به وسیله فضای مجازی آرام آرام جوانان را با خود همراه می کند، لذا باید جهادگونه در این میدان وارد شد و اجازه ندهیم دشمن به هدف باطل خود دست یابد؛ اگر برای خداوند کار کنیم بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) انجام تکلیف را به ما آموخت، این بر آمده از آیات قرآن کریم است، نباید دنبال بهانه برای عدم انجام تکلیف بود، باید نیت را برای خداوند خالص کرد و قطعا خداوند عنایتش را شامل حال ما می کند و اثر آن را خواهیم دید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha