یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت الله ادیب

حوزه/ مراسم هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله ادیب لاری، همزمان با شب تاسوعای حسینی در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری  از شیراز، حجت الاسلام حمیدرضا حدائق، شامگاه سه شنبه در مراسم ارتحال آیت الله نعمت الله ادیب لاری و شب تاسوعای حسینی که در مسجد الرجا شیراز برگزار شد، با اشاره به ویژگی های یاران امام حسین(ع) اظهار کرد: صبر از جمله ویژگی های یاران امام حسین(ع) است که این ویژگی در یاران امام زمان(عج) نیز وجود دارد.

وی در ادامه به برکات و آثار صبر در زندگی دنیایی اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) در روایتی می فرمایند صبر در کارها به منزله سر بر بدن است، اگر از بدن شما سر جدا شود بدن نیز فاسد خواهد شد، همچنین اگر صبر از کارها جدا شود کارها نیز فاسد وضایع می شود؛ کاری که در آن صبر نباشد فاسد خواهد شد؛ ضمانت امور در صبر است.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، حفظ ایمان را یکی دیگر از آثار و برکات صبر برشمرد و عنوان کرد: اگرچه حفظ ایمان ممکن است دشوار باشد، اما باید برای آن صبر پیشه کرد، صبر نیز طبق فرمایش حضرت نظیر سر بر بدن است.

وی با تصریح بر اینکه امیرالمومنین(ع) صبر را یاور مومن در کارها می دانند، گفت: یکی از شاخصه های آیت الله ادیب لاری نیز صبر و بردباری  بود. ایشان از الگوی های صبر بودند.

حجت الاسلام حدائق در پایان با بیان اینکه از آغاز شروع کرونا تا امروز الحمدلله متدینین و مسجدی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت قانون پیشگام پیشگیری از این بیماری منحوس بوده اند، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرمود با قلب رو به خدا بیاورید و امام حسین(ع) را واسطه قرار دهید و حاجات خود را طلب کنید که خداوند به ذات خود قسم یاد کرده که اندوه اندوه ناک را مرتفع، خواسته ها را برآورده، توسعه رزق وروزی عنایت کرده، شفای بیماران و طول عمر عنایت می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha