چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام بهرامی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به مهمترین اقدامات در تولید نرم افزار دروس حوزوی ۲، گفت: عرضه محتوای درسی بر روی موبایل، قابل نصب بر روی کامیپوتر، گرفتن مجوز از همه مراکز حوزوی و مالکیت معنوی از صاحبان آثار، تعمیق بخشی به آموزش حوزویان، ارائه پایان نامه و... از جمله این موارد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در مراسم رونمایی از نرم افزار دروس حوزوی(۲) که با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه در مرکز نور  قم برگزار شد بر اهمیّت و ضرورت استفاده از منابع و نرم افزارهای دیجیتالی تأکید و گفت : استفاده از آن این نرم افزار در شرایط فعلی که آموزش به وسیله نشر ویروس مورد تهدید قرار گرفته، لازم و ارزشمند است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، افزود: امروز در شرایطی این نرم افزار تولید شده که بعد از سه دهه این مرکز دارای رشد قابل توجه در بحث زیر ساخت در تولید نرم افزار و استفاده ارزشمند از منابع و ابزارها و همچنین سبب کارایی بهتر پژوهشگران، اساتید و طلاب شده است.

وی بیان داشت: محصول این مرکز در کنار رویکرد پژوهشی، دارای رویکرد آموزشی قابل توجهی در موارد مختلف منابع، حدیث، قرآن، شرح بر دروس حوزوی، لغات و... است و می تواند در رشد علمی طلاب و پژوهشگران و محققین حوزوی نقش مهمی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به تولید نرم افزار دروس حوزوی (۱)، گفت: این نرم افزار در سال ۹۳ در این مرکز تولید شده و به درخواست طلاب و محققین و کاربردی بودن آن و فراهم آمدن ابزارهای لازم، شاهد رونمایی از نرم افزار دو بعد از ۷ سال هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به مهمترین اقدامات در تولید نرم افزار دروس دو، گفت: عرضه محتوای درسی بر روی موبایل، قابل نصب بر روی کامپیوتر، گرفتن مجوز از همه مراکز  حوزوی و مالکیت معنوی از صاحبان آثار، تعمیق بخشی به آموزش حوزویان، ارائه پایان نامه  و... از جمله این موارد است.

وی با اشاره به فعالیت هایی که قرار است تا پایان سال در این مرکز انجام بگیرد، بیان داشت: تولید نرم افزا درایة النور، تولید نرم افزار پایگاه کتابخوانی دیجیتال نور، تولید نرم افزار پایگاه قاموس، برگزاری نشست های علمی اسلامی انسانی با موضوع دیجیتال، تولید نرم افزار پایگاه پایان نامه  علوم اسلامی انسانی و... از جمله این موارد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha