جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
موسوی

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان اعلام کرد: یک میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شده و در اختیار مردم نیازمند قرار گرفته، البته کلیه هزینه‌ها توسط خیرین و به‌صورت مردمی اداره می‌شود و بودجه دولتی نداریم، ما حتی برای هزینه‌های اربعین از چین بانی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سید علی موسوی، پیش از ظهر امروز در نشست فعالان فضای مجازی پیرامون تشریح اقدامات بزرگ‌ترین موکب استان اصفهان در ایام اربعین اظهار کرد: موکب حضرت زهرا (س) از محرم سال ۹۶ به‌قصد ورود به عرصه خدمت به زائران اباعبدالله (ع) در بخش بهداشت و ساخت حمام فعالیت خود را در کربلا آغاز کرد، اما به لطف خداوند به سمت اسکان و پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی حرکت کرد.

 وی توضیح داد: سال اول در ساختمانی هفت طبقه نیمه ساخته در ۲۰۰ متری حرم اباعبدالله الحسین اقدام به پذیرش حدود ۴ الی ۶ هزار نفری زائران در بخش اسکان و پذیرایی حدود ۸ هزارنفری به‌صورت روزانه کردیم.

موسوی افزود: در سال اول حدود ۱۰ هزار نفر مراجعه‌کننده به درمانگاه استقرار یافته در موکب داشتیم و در بخش فرهنگی از نیم ساعت قبل از اقامه نماز صبح برنامه‌های فرهنگی روزانه با محوریت روحانیت آغاز می‌شد.

وی اظهار کرد: در بحث اسکان زائران در سال ۹۸ با دو موکب خواهران و برادران، روزانه ۱۲ هزار نفر را پذیرایی می‌کردیم که ۸۰۰ نفر خادم از اصفهان برای امور فنی و درمانگاه و کار فرهنگی اعزام شدند.

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان با بیان اینکه بیشترین امکان را در کربلا داریم اذعان کرد: اقامه نماز جماعت در سه وعده، پاسخگویی به شبهات و برپایی جلسات روضه‌خوانی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در سال‌های گذشته بود.

وی ابراز داشت: راه‌اندازی قافله عزاداری در شب اربعین با جمعیت بالغ بر ۲۰ هزار نفر، تأسیس درمانگاه موکب حضرت زهرا (س) با ارائه خدمت روزانه به ۱۶۰۰ نفر زائر دیگر اقدامات این موکب در سال‌های گذشته است.

ارائه ۹۰۰ کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی

موسوی با بیان اینکه در سال گذشته که به دلیل کرونا از حضور در کربلا  از ما سلب توفیق  شد به سمت اقدامات اجتماعی روی آوردیم و خدمات متعددی را به هم‌وطنان ارائه دادیم. بر همین اساس کمک به سیل‌زدگان در سال ۹۸ به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال از جمله آن اقدامات است.

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان ادامه داد: از شاخصه‌های موکب حضرت زهرا (س) این است که جریان کربلا و اربعین در طول سال در موکب حضرت زهرا (س) برقرار و بر بستر خدمت‌رسانی در ابعاد اجتماعی تحقق می‌یابد لذا از سال گذشته و تشدید شرایط کرونا بحث خیریه نذر سلامت امام زمان (عج) را راه‌اندازی کردیم و با یک کپسول اکسیژن کار نذر سلامت خود را آغاز کردیم.

وی افزود: امروز بالغ بر ۹۰۰ کپسول اکسیژن داریم که به‌صورت صلواتی و رایگان در اختیار بیماران کرونایی نیازمند قرار میگرد، همچنین چندین هزار پرونده درمانی و ۹۰ دستگاه اکسیژن ساز نیز تهیه شده است.

خیری از چین به موکب کمک کرد

موسوی بیان کرد: یک میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری شده و در اختیار مردم نیازمند قرار گرفته، البته کلیه هزینه‌ها توسط خیرین و به‌صورت مردمی اداره می‌شود و بودجه دولتی نداریم، ما حتی برای هزینه‌های اربعین از چین بانی داشتیم.

وی اظهار کرد: اولویت امسال موکب حضرت زهرا (س) بحث تأمین آب شرب خنک و بهداشتی است که فاز اول یک دستگاه آب خنک‌کننده تهیه شده که قریب به ۵۰۰ میلیون هزینه دارد که با فاز دوم که متعلقات آن است قریب به ۱ میلیارد تومان می‌شود که توانایی تولید روزانه ۱۲۰ هزار لیوان آب خنک آشامیدنی را خواهد داشت.

مسئول موکب حضرت زهرا (س) اصفهان خاطرنشان کرد: برای تحقق نذر آب در کربلا ۷۲ سهم به نیت ۷۲ یار کربلا تعیین شده که هر سهم جهت کمک خیران نیک‌اندیش به مبلغ ۱۲ میلیون تومان است.

وی توضیح داد: آخرین آمار ثبت نامی در سایت موکب حضرت زهرا، هزار نفر است ولی تا به امروز فقط ۶۰ نفر جهت اعزام معرفی شده‌اند.

موسوی در پایان تشریح کرد: در موکب حضرت زهرا (س) کارگروه‌های تخصصی تعریف شده که اولین کارگروه اسکان خواهر و برادران، کارگروه درمان شامل پرستاران و پزشکان داوطلب، کارگروه پذیرایی با شرح وظایف ارائه خدمات در هر وعده ۶ هزار نفر و کارگروه فرهنگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha