چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
خبرگان رهبری

حوزه/ دومین دوره دانش افزایی فضای مجازی با رویکرد تبیین اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی از سوی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دومین دوره دانش افزایی فضای مجازی با رویکرد تبیین اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی از سوی مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام  عابدی نژاد، قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی در آیین افتتاحیه این دوره، با تاکید بر لزوم توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در عصر حاضر خاطرنشان کرد: علم بر اساس روایت مشهورعلوی تولید کننده قدرت است در طول تاریخ هر جامعه ای که توانسته تولید کننده علم بشود، به همان نسبت قدرت تولید می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال تشکیل تمدن اسلامی و گسترش گفتمان آن در سطح جهانی هستیم، باید جوشش علمی معطوف به تولید قدرت، فرهنگ و ثروت را پدید آوریم.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی، پرداختن به فضای مجازی را در سه لایه ضروری دانست و یادآور شد: لایه اول تکنولوژی است. امروز برترین تکنولوژی در عرصه فضای مجازی توسط برخی قدرت ها ساخته می شود و ما در این میان تنها استفاده کننده هستیم اما برای دفاع از تفکر اسلامی و پایه ریزی تمدن نوین اسلامی در سطح جهانی، باید این معادله را تغییر دهیم.

وی سطح دوم را مدیریت فضای مجازی برشمرد و گفت: در فضای جنگ رسانه ای امروز، بدون اعمال سیاست های حکمرانی بر فضای مجازی و سایبری نمی توانیم به پیروزی دست یابیم.

حجت الاسلام عابدی نژاد، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: لایه سوم، تولید در فضای مجازی است. شعار ما در این سطح باید خاتمه دادن به مصرف کنندگی در فضای مجازی باشد و به این سمت حرکت نماییم که هر فاضل و طلبه ای به مرکزی در زمینه تولیدات فضای مجازی مبدل گردد.

شایان ذکر است: دومین دوره دانش افزایی فضای مجازی با رویکرد تبیین اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی در سه کارگاه با حضور طلاب مبلغ و فعال در فضای مجازی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha