شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ ما تصمیم داریم که در این مجموعه اساتید فقه پزشکی تربیت شوند تا جامعه از آنها استفاده کنند چرا که استاد خوب و کار کرده در این عرصه ها کم است لذا شما طلاب و علاقه مندان به تحصیل در این رشته ها و فقه های مضاف باید از الان خودتان را آماده و مجهز کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در مراسم افتتاحیه دروس گروه های فقه پزشکی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در سالن امام خمینی(ره) این مرکز برگزار شد در جمع داوطلبان و طلاب علاقه مند به شرکت در این رشته ها در سخنانی به تبیین اهمیت و توجه به فقه های مضاف از جمله فقه پزشکی پرداخت و گفت: گروه های فقه پزشکی که در این مرکز راه اندازی شده اند امید است که با قدرت استمرار پیدا کنند و در آینده فضلا با برنامه بهتر وارد این عرصه شوند.

وی ضمن درخواست از فضلای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اگر در برنامه های این مرکز خلاء هایی وجود دارد حتما اطلاع دهید تا این خلاء ها به خوبی برطرف شوند، آیات پزشکی ای که جمع آوری شده است بسیار زمان برده و ارزشمند است اما هنوز جای کار بیشتر و دقیق تر وجود دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: ما تصمیم داریم که در این مجموعه اساتید فقه پزشکی تربیت شوند تا جامعه از آنها استفاده کنند چرا که استاد خوب و کار کرده در این عرصه ها کم است لذا شما طلاب و علاقه مندان به تحصیل در این رشته ها و فقه های مضاف باید از الان خودتان را آماده و مجهز کنید.

آیت الله فاضل لنکرانی در قسمت دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما یک علم داریم که تعریف مشخصی دارد و برای آن زیرمجموعه هایی تعریف می شود مثل فقه سیاسی، فقه پزشکی و مانند آن که گاهی به همان زیر مجموعه ها نیز علم گفته می شود و گاهی هم گرایش گفته می شود و لذا باید ضابطه ای برای گرایش ها وضع کنیم که این قضیه موهون نشود.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توصیه هایی به طلاب گفت: کشف ضوابط جدید در فقه بسیار مهم است که باید با جدیت دنبال شود و در این مجموعه های قوی آموزشی و پژوهشی همانند مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) استاد و طلبه باید به دنبال کشف معیارهای مطرح نشده در فقه باشند و این کاری دشوار و زمان بر است که همت بالایی می خواهد.

وی در پایان سخنان خود افزود: طلاب عزیز مطالعه فراوان داشته باشند، روی مقالات نوشته شده بسیار کار کنند و هدف این مجموعه از راه اندازی فقه پزشکی این است که شما طلاب عزیز یک تسلطی بر همه ابعاد فقه پزشکی داشته باشید و از روی اجتهاد روی این مسائل فقهی پزشکی نظر دهید و مورد استفاده جامعه باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha