دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مرجعیت

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران در دفاع از مقام و جایگاه استوار مرجعیت پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در پیامی احترام به جایگاه مرجعیت را ضروری دانست و اظهار کرد: برنده اصلی ندانم‌کاری جریانی که دانسته یا ندانسته پایه‌های استوار مرجعیت شیعی را سست می‌کند، دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب خواهند بود که با ماهیگیری از آب گل‌آلود، از هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف نکبت‌بار خود بهره می‌برند.

     

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فی التوقیع الشریف عن خاتم الاوصیاء(عجل الله تعالی فرجه): «وَ اَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةِ فَارْجِعُوا فِیهَا اِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَاِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیکُمْ وَ اَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیهِمْ»

مرجعیت عالی‌قدر شیعه همواره و در طول اعصار مختلف سرمایه اجتماعی و ملجأ و پناهگاه اقشار مختلف مردم در حوادث گوناگون بوده است. سلامت نفس، درک عمیق از حوادث، شجاعت در نصیحت صاحب‌منصبان حکومتی و خیرخواهی و مصلحت‌اندیشی برای عموم مردم از ویژگی‌های بارز مراجع بزرگ شیعه بوده است که آنها را به شخصیت‌هایی فراتر از دسته‌بندی‌های سیاسی و قشربندی‌های حکومتی تبدیل کرده است.

اما اخیرا اندرزهای ناصحانه حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی در زمینه ارتباط و تعامل با کشورهای مختلف برای حفظ صلاح مملکت و مردم، دستاویزی برای حمله به این مرجع معظم گشته است. ایشان که علاوه بر مقام علمی رفیع در حوزه‌های علمیه، دارای سابقه همکاری با دستگاه‌های حساس حکومتی و نظارتی همچون شورای نگهبان هستند، با خیرخواهی و بینش عمیق خود، رییس قوه مقننه و به صورت عام‌تر تمام مسئولان حکومتی را به مسأله‌ای مهم توجه داده‌اند که پیش از این مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته‌اند.

پافشاری بیش از حد بر نظرات و چارچوب‌های حزبی، محدود کردن اوضاع جهانی در طول تاریخ و در گستره‌های جغرافیایی مختلف به بازه زمانی و مکانی محدود و بیش از همه فقدان بینش عمیق و درک صحیح از جایگاه مرجعیت و غفلت از این سرمایه عظیم در میان اقشار مختلف، از یک سو منجر به محدود کردن آن به یک دسته‌بندی سیاسی و منافع و مصالح آن و از سوی دیگر زمینه دامن زدن به کشمکش‌های جریان‌های مختلف نسبت به مرجعیت شیعه را فراهم کرده است.

در این میان برنده اصلی ندانم‌کاری جریانی که دانسته یا ندانسته پایه‌های استوار مرجعیت شیعی را سست می‌کند، دشمنان قسم‌خورده اسلام و انقلاب خواهند بود که با ماهیگیری از آب گل‌آلود، از هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف نکبت‌بار خود بهره می‌برند.

بر این اساس لازم است جریان‌های علاقه‌مند به سربلندی ایران اسلامی با احترام به جایگاه مرجعیت، حساسیت‌های ابراز عقیده در چارچوب رسانه را بیش از پیش درک کنند و بر اعتلای این سرمایه اجتماعی،‌ دینی، سیاسی و فرهنگی بکوشند.

عبدالکریم بهجت پور

مدیر حوزه های علمیه خواهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha