جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ماندگار

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از راه اندازی دارالقرآن مجازی«بیان» خبر داد.

حجت الاسلام امید ماندگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به فعالیت های معاونت تهذیب، از برگزاری طرح ضیوف الرحمان در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح بحث ختم جمعی قرآن کریم و پایش قرآنی طلاب مد نظر بود که همه طلاب در قرائت قرآن و نماز پایش شدند.

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: این طرح در همه مدارس علمیه استان انجام شد و به تبع آن آموزش های لازم طراحی و اجرا گردید.

وی از هماهنگی و اعزام طلاب حوزه علمیه استان جهت شرکت در طرح نظام جامع اندیشه اسلامی که در مشهد برگزار شد خبر داد و گفت: در این طرح نظرات علمی اندیشمندان بزرگ اسلام از جمله حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی در قالب دوره آموزشی ۴۰ روزه برای طلاب برگزار گردید.

حجت الاسلام ماندگار از برگزاری دوره تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم خبر داد و گفت: این دوره به صورت مشترک بین چند استان توسط اساتید برجسته قم برگزار شد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر همچنین به برگزاری آزمون حفظ جهت طلاب و روحانیون استان اشاره کرد و گفت: این آزمون با هدف شناسایی، تقدیر و استفاده از حفاظ استان در برنامه های قرآنی برگزار شد و در آن حدود ۱۸ نفر از طلاب و روحانیون شرکت کردند.

وی همچنین به برگزاری مصاحبه روان شناسی در جریان روند پذیرش داوطلبان به حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: در این آزمون از اساتید و مشاوران برجسته مرکز مشاوره حوزه علمیه قم استفاده شد و در مجموع حدود ۷۰ مصاحبه صورت گرفت که از این تعداد ۴۸ نفر پذیرفته شدند.

حجت الاسلام ماندگار از راه اندازی دارالقرآن مجازی«بیان» خبر داد و گفت: در این دارالقرآن کلیه آموزش های قرآنی از جمله روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ ارائه می شود و متقاضیان با مراجعه به سایت «بیان» می توانند در این دوره ها ثبت نام و شرکت نمایند. یکی از مزیت های دوره های آموزشی این پایگاه قرآنی ارائه مفاهیم قرآن در ضمن دوره ها می باشد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از برنامه ریزی جهت برگزاری آزمون تلبس طلاب خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده این آزمون به صورت فصلی و تجمیعی برگزار می شود که اولین آزمون در آبان ماه امسال برگزار شد و  قبول شدگان در این آزمون در مراسمی به مناسبت امامت امام زمان به دست نماینده ولی فقیه در استان ملبس و عمامه گذاری شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha