جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: مسئولان باید بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهند و نسل جوان را به رشته کشتی سوق دهند، در گذشته هنگام ورزش کشتی اشعاری در مدح امیرالمومنین(ع) قرائت می شد و همه حیدر حیدر می گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی ظهر امروز در  دیدار با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشتند: کشتی یکی از ورزش های اصیل اسلامی است و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) با یکدیگر کشتی گرفتند و در تاریخ این موضوع نقل شده است.

معظم له با بیان اینکه ورزش کشتی یک امر باستانی است و قدیمی ترین برنامه ورزشی در جامعه اسلامی است، افزودند: از فعالیت های خود خسته و دلسرد نشوید و با برنامه ریزی و تلاش خود، نسل جوان را آگاه و روشن کنید که کشتی، ورزش بدن است و سبب محکم شدن ماهیچه بدن می شود.

ایشان با بیان اینکه با همت بالای خود استعدادیابی کرده و از هیچ تلاشی برای ترویج ورزش کشتی دریغ نکنید،بیان کردند: از فعالیت های خود خسته نشوید و قطعا در کار خود موفق می شوید، اگر در کار خود خدا را در نظر بگیرید خدا نیز به شما کمک می کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه دادند: نباید کشتی باستانی از بین برود، از گذشته در مراسم های ازدواج، کشتی انجام می شد و این موضوع نشان می دهد کشتی ریشه اسلامی دارد و مورد توجه بوده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کردند: مسئولان باید بودجه فدراسیون کشتی را افزایش دهند و نسل جوان را به رشته کشتی سوق دهند، در گذشته هنگام ورزش کشتی اشعاری در مدح امیرالمومنین(ع) قرائت می شد و همه حیدر حیدر می گفتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha