شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تجلیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه ۲۵آبان روز جوشش خون حسینی و تجلی جامعه مهدوی بود، گفت: واقعه ۲۵آبان نشان داد که مردم اصفهان به بلوغ و کمالی از ارزش ها رسیده اند و ثابت کردند هرگز دست از ارزش ها و معنویت برنخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهرامروز در جلسه تجلیل و تکریم از ایثارگران حوزه علمیه اصفهان و فرزندان ممتاز آنها که به مناسبت ۲۵ آبان روز ایثار و شهادت اصفهان در حرم زینب بنت موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مردم اصفهان در مقام عملی وفاداری خود را به انقلاب ثابت کردند؛ شهر اصفهان شهر شهید پرور به معنای واقعی است، چرا که مردم این شهر فقط در یک روز چون ۲۵آبان سال ۶۱ پیکر ۳۷۰شهید را بر دستان خود تشییع کردند و این تنها بخش اندکی از ایثارگری مردم اصفهان در زمان جنگ تحمیلی بود به نحوی که حتی در عصر همان روز، خانواده های اصفهانی جوانان خود را به جبهه ها اعزام کردند.

وی با بیان اینکه ۲۵آبان روز جوشش خون حسینی و تجلی جامعه مهدوی برای مردم اصفهان بود، گفت: روحانیون رزمنده و ایثارگر رسالت خود را در علم و عمل انجام دادند و با حضور خود در میدان مبارزه حق علیه باطل در جبهه های دفاع مقدس، ضمن پاسداری از مرزهای اعتقادی به پاسداشت مرزهای جغرافیایی پرداختند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در ادامه به بیان خاطراتی از سفر خود به کربلا با کاروان جانبازان اشاره کرد و ابراز داشت: جانبازان کسانی بودند که سالیان در جنگ تحمیلی به عشق اباعبدالله الحسین(ع) ایستادگی کردند و حسینی وار مقاومت نمودند.

وی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل برخی از جوانان در دفاع مقدس ره صد ساله را یک شبه طی کردند، تصریح کرد: واقعه ۲۵آبان نشان داد که مردم اصفهان به بلوغ و کمالی از ارزش ها رسیده اند و ثابت کردند هرگز دست از ارزش ها و معنویت دست برنخواهند داشت.

مومنی عنوان کرد: ما وظیفه خود می دانیم این نام و راه شهدا را زنده نگه داریم و نگذاریم روزهایی چون ۲۵آبان به دست فراموشی سپرده شود.

وی یادآور شد: اولین مقام شهدا این است که پیکر مطهرشان با عطر و بوی بهشتی آمیخته شود، همچنین از مقام شفاعت شهدا نباید غافل شد، لذا فلسفه برگزاری چنین جلساتی، یادآوری رشادت ها و ایثارها است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه برخی از آحاد جامعه این معارف و ارزش ها را فراموش کرده اند و نرم افزار ذهنی آنها به سمت و سوی دیگری رفته است، لذا وظیفه داریم یاد و نام شهدا را در جامعه زنده نگه داریم و خانواده شهدا تکریم نماییم.

وی اظهار کرد: امروز مقام شهید و شهادت چراغ راه در این تاریک خانه عصر حاضر است.

در پایان از فرزندان ممتاز این ایثارگران، با اهدای جوایزی تقدیر شد.

۲۵ آبان روز جوشش خون حسینی و تجلی جامعه مهدوی در اصفهان بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha