سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
ب

حوزه / رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: کاشان چهارمین ارائه کننده بسته‌های متنوع زیارت عتبات و از سرگیری سفرها با زیارت آسان، ارزان همراه با کیفیت برای مشتاقان اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حمیدرضا بهروزفر، امروز دوشنبه یکم آذر۱۴۰۰ در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشان پر تعدادترین اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات نسبت به جمعیت است، اظهار کرد: ۱۲ استان کشور بسته‌های متنوع زیارت عتبات را به سازمان حج و زیارت ارائه کردند که کاشان در بین این استان‌ها رتبه پنجم را دارد.

وی با بیان اینکه در یکسال و نیم اخیر بروز بحران جهانی کرونا، مشکلات و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی متعددی از جمله تعطیلی سفرهای زیارتی را داشت، افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به عنوان متولی کارهای اجرایی و فرهنگی زائران، این بحران و تهدید را فرصتی بی بدیل برای بهبود روند خدمت رسانی به جامعه هدف خود تبدیل کرده و بسته‌های متنوع سفر به عتبات عالیات را برای از سرگیری اعزام‌های زائران آماده کردند.

به گفته وی بسته‌های متنوع عتبات عالیات شامل سفرهای یک تا چند روزه و هزینه آن متناسب با نوع دریافت خدمات اسکان، پذیرایی و حمل و نقل و زمان آن متغیر است و همه افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان گفت: هدف از اجرای بسته‌های زیارتی متنوع، زیارت آسان و جذب حداکثری زائر، توجه به سلایق همه متقاضیان، توسعه کسب و کارهای دفاتر زیارتی، توسعه فرهنگ زیارت، تهیه و تنظیم نقشه راه اجرای عتبات در ایام کرونا و تهیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعزام زائران است.

بهروزی‌فر توجه به سلامت زائران در سفر به اعتاب مقدسه، زیارت با کیفیت، معنویت همراه با حفظ عزت، کرامت، سلامتی و امنیت زائر را با اجرای این بسته‌ها تاکید و اضافه کرد: در ۲ هفته اخیر بر اساس اجرای این بسته حدود ۷۰ زائر از کاشان در قالب سفر هفت روزه به صورت رفت هوایی و بازگشت از مرز زمینی عراق شامل سه روز نجف و چهار روز کربلا که چهارمین روز اقامت در کربلا سفر به سامرا و کاظمین و خروج از عراق و بازگشت به ایران است.

وی همچنین اجرای طرح بسته‌های متنوع عتبات عالیات را عامل کاهش افراد و کاروان‌های آزادبَر با خدمات بی کیفیت و غیرمسئولانه عنوان و اظهار کرد: تا سال ۹۸ با فعالیت ۱۸ دفتر غیرقانونی در کاشان برخورد و پلمپ شد.

به گفته وی ۲۳ دفتر با مجوز و به صورت قانونی زیر نظر شرکت مرکزی کارگزاران در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و بادرود در زمینه اعزام کاروان‌های زیارتی حج و عتبات عالیات فعالیت دارند.

بهروزی‌فر تصریح کرد: شهروندان هنگام ثبت‌نام در کاران‌های زیارتی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۵۵۴۳۱۰۹۰ و ۵۵۴۳۱۰۹۱ از قانونی بودن و جواز فعالیت دفتر و کاروان استعلام و کسب اطمینان کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha