چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
اندازه اوقاف

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیپور بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی و تشکیل کمیته مشترک موقوفات حوزه علمیه و اوقاف استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، سه شنبه ۹ آذرماه، در نشستی با حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، بر لزوم شناسایی و احصای موقوفات حوزوی تاکید کرد و گفت: کمیته مشترک موقوفات حوزه علمیه و اوقاف تشکیل شود و بررسی‌های لازم برای احیای موقوفات حوزوی را انجام دهد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان گیلان ادامه داد: برخی موقوفات حوزوی نیاز به احیاء دارند، چرا که در زمان‌های گذشته به آنها توجه لازم صورت نگرفته است، مانند موقوفه‌های بخش تجاری و سرقفلی‌های آنها و یا بهره برداری از زمین های واگذار شده که قابل بازگشت نیستند.

وی ادامه داد: برای احیای بهتر موقوفات حوزوی باید حوزه علمیه و سازمان اوقاف در کنار هم قرار گرفته و مشارکت در سرمایه گذاری را در دستور کار قرار دهند تا بهره برداری از موقوفات به صورت بهتر و بیشتر انجام گیرد.

مدیر حوزه علمیه گیلان بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در راستای ایجاد موقوفات جدید تاکید کرد و افزود: وقف از افتخارات اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‌ پیامبر(ص) و ائمه (ع) به آن توجه فراوان شده است و به موجب تأکیدی که آن حضرات بر مسأله وقف و نتایج مثبت آن در جامعه داشتند، بسیاری از مؤمنین سعی می‌ کردند بخشی از امکانات مالی خود را وقف امور خیریه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور در پایان گفت: خروجی جلسات مهم‌تر از تعداد برگزاری آن‌ها است و تعیین یک ماهه برای خروجی این جلسه نشان اهتمام دو طرف برای جدیت کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha