یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر| بازدید مدیر حوزه علمیه فارس از مواکب حسینی در بین الحرمین شیراز

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: شهید آیت الله دستغیب در اوج مقام خشیت قرار داشت علاوه بر این نیز ایشان دارای ویژگی های بسیاری بود، از این رو شهید دستغیب مهذب نفوس، مربی اخلاق و پناهگاه معنوی مردم و مومنان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، امروز در مراسم بزرگداشت شهید دستغیب، اظهار کرد: شهید آیت الله دستغیب مظهر ویژگی های بسیار ممتازی بودند که در عصر خود می توانیم ایشان را به عنوان الگوی روحانیت شیعه و حوزه های علمیه معرفی کنیم.

وی در ادامه شهید دستغیب را یکی از مصادیق «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» برشمرد و اضافه کرد: خشیت به معنای ترس و خوفی که به همراه تعظیم است، ترسی که مقرون به تعظیم باشد هنگامی است که ترس برخاسته از شناخت و معرفت باشد، کسی که معرفت به مقام خداوند و ولی خداوند دارد آن زمان مراقبت می کند تا با دستورات آن مخالفت نکند، به همین دلیل است که در این آیه شریفه با ادات حصر(انما) بیان کند که فقط علما هستند که به مقام خشیت از خداوند می رسند.

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: در روایت آمده کسی که خشیت نداشته باشد و قول آن با عملش موافقت نداشته باشد عالم نیست، از این مورد متوجه می شویم کسی که خشیت دارد عالم واقعی است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین استوار شهید آیت الله دستغیب در اوج مقام خشیت قرار داشت علاوه بر این نیز ایشان دارای ویژگی های بسیاری بود، از این رو شهید دستغیب مهذب نفوس، مربی اخلاق و پناهگاه معنوی مردم و مومنان بود.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس همچنین خاطرنشان کرد: شهید دستغیب هدایت گری جامعه را نیز بر عهده داشت و مردم را راهبری و هدایت می کرد.

وی در پایان عنوان کرد: ولایت مداری شهید دستغیب یکی دیگر از ویژگی های مهم این بزرگوار بود به همین دلیل به عنوان نماینده امام در اوایل انقلاب نقش خود را ایفا کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha